SLX-350 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 8805

Szia Leslie33,

 

A motorolajok elhasználódását, öregedését több tényező befolyásolja, amelyeket az autógyártók vagy tapasztalati (szép külföldi szóval: empirikus) alapon mérlegelnek (általában ilyenkor talákozhatunk a kezelési kézikönyvekben az X km/1 év olajcsere intervallummal) és/vagy beépítenek az autóba az olaj elhasználódást (is) figyelő fedélzeti rendszert (ilyenkor a kezelési kézikönyv X km/Y év jelzéssel az olajcsere lehetséges maximumát adja meg).

Az első esetben - ami a Te autódra is érvényes - az autógyártók természetesen a biztonságra törekednek, vagyis kilométerben és időben is olyan határértékeket szabnak meg amit a motor (és az olaj) tűzön-vízen keresztül - persze a Párizs-Dakar körülményeit azért kivéve - 100%-ra ki fog bírni. Ebből (természetesen) az is következik, hogy sem a motor, sem az olaj nem megy tönkre 30 001 km megtételét vagy 366 nap elteltét követően, viszont a garanciális feltétel az Nagy Úr...

A (motorolaj különböző jellemzőit is  figyelő) fedélzeti rendszereknél más a helyzet: a legkorszerűbb ilyen rendszerek folyamatosan mérik a motorolaj viszkozitását (tényleg!), szennyezettségét (és nem a dielektromos állandó változásával összefüggő víztartalmat), a hidegindítások számát, a kipufogógáz hőmérsékletének és a fordulatszámnak egy-egy rögzített határértéken történő túllépésének gyakoriságát és ezek alapján meglehetősen pontosan kijelzik a motorolaj várható elhasználódását. Ebből is látható (remélem), hogy a városi használat a motorolaj legnagyobb ellensége. Az olajcsere esedékessége ezeknél az autóknál (időben) akár 3 évre is kitolódhat.

Az ilyen rendszerekkel felszerelt motorok (is) egyértelműen igazolják, hogy a szintetikus motorolajok öregedésállósága jobb az ásványi olajokénál, ami (ebben az esetben) a szintetikus motorolajokkal elérhető hosszabb csereciklusokban nyilvánul meg.

Ha kicsit(?) bonyolultan fogalmaztam akkor elnézésed kérem, de a lényeg talán sejthető.

Előzmény: Leslie33 (8795)