olajos_alajos Creative Commons License 2006.01.30 0 0 8799

Leslie33,

 

Én ezt egy kicsit gazdaságtalannak érzem így.

 

Évi 7-8 ezres futásteljesítményre nem is nagyon érdemes dízel autót venni :-0

 

A motorjelzés is mutatja, hogy az autód motorjának egyik lényeges szerkezeti eleme a turbófeltöltő. A turbófeltöltő érzékeny csapágyazásának a kenését is a motorolaj biztosítja, ezért nem érdemes olcsó olajokkal próbálkozni -- egy kis spórolás ma komoly költségeket jelent(het) holnap.

 

Ami a szervízperiódust illeti, az elsősorban egy marketingfogás. Más márkák hasonló specifikációjú motorral, hasonló specifikációjú olajjal kétszer ekkora időintervallumot írnak csak elő (pl. Renault dCi).

 

Az olajnál tényleg ennyit jelentene az öregedés 1 év alatt?

 

Kiváncsi vagyok SLX véleményére :-) Én úgy gondolom, az időtényező másodlagos fontosságú, hiszen a dobozban tárolt olaj "nem romlik meg" egy év alatt. Persze a motorban sokféle fizikai- és kémiai hatás is éri, ami a flakonban nem :-) De ezek szerintem inkább a kenéssel töltött idő függvényében jelentősek, az olajkartellban ücsörgő olaj nem használódik jobban, mintha egy bolt polcán ücsörögne :-)

 

Az olaj igazi ellensége a tartósan magas fordulatszám, vagy a túl sok működés kedvezőtlen körülmények között (pl. gyakori hidegindítás, erősen megterhelt motor, hibásan működő, rosszul beállított motor).

 

Ali :-)

Előzmény: Leslie33 (8795)