olajos_alajos Creative Commons License 2006.01.29 0 0 8780

Kedves Mindenki,

 

szerintem SLX nem úgy értette, hogy mostantól fogva soha többet ide sem néz :-)

 

SLX szerintem is komoly szakember, ugyanakkor neki magának a legnagyobb könnyebbség, ha valaki leveszi a válláról a nem igazán szakmai kérdések megválaszolását.

 

A "Van egy 2002-es XYZ autóm, milyen olajat tegyek bele?" kérdést szakszerűen meg tudja válaszolni minden kereskedő, hiszen minden forgalmazott márka ad neki kisokost, amivel az összes autó olajigénye ellenőrizhető. SLX nagy koponya, de ezeket az adatokat nyilván ő sem fejből vágta, nyilván ő is előszedte a Castrol kisokosát, és az alapján válaszolt.

 

Kereskedőként korrekt válaszokat tudok adni azokra a kérdésekre, amikkel a napi munkám során megkeresnek az emberek és van hozzá szakirodalmam, illetve fel tudom tenni olyan embereknek, akiknek az a feladatuk, hogy a szakmai kérdésekben elakadt kereskedőiket kisegítsék.

 

Az olajok pontos adalékolási titkait, a laboreredmények kiértékelését pedig nem fogom kommentálni, mert az már valóban túlmutat az én kompetenciámon. Ilyen kérdések esetén magam is nagy izgalommal fogom olvasni SLX válaszait. Ami adott esetben sokkal részletesebb, kimerítőbb is lehet így, mintha a sokszázadik XYZ autó tulajdonosának mondaná el azt, amit egyébként az illető is tudhatna, ha kinyitná az autója kezelési kézikönyvét.

 

Arrol nem is beszelve, hogy ha valamelyik kereskedo annyit tudna az altala forgalmazott lottyokrol, mint SLX akkor barmelyikojuk vihogva hugyozna le a bokajat, az fix!!!

 

Ez a legtöbb tekintetben igaz, de nekünk is van előnyünk: mi elég sok visszajelzést kapunk egy-egy konkrét termékről, gyakorlati tapasztalataink vannak.

 

Én például a partner szervizeink sima alkalmazottjaival szeretek diskurálni. Például az ő véleményük alapján merem ajánlani az Opel flakonos olajokat: ellentétben az árkategória sok más termékével, ezek nem hagynak lerakódásokat maguk után.

 

Ezt csak ők látják, akik napi rendszerességgel szednek szét olyan motorokat, amikbe korábban ők töltöttek olajat. (Taxik, flottakezelők stb.)

 

Ez a fajta információ is segíthet a Nagy Kép kirakásában.

 

És még egy infó: az ár. Ezt szintén mi, kereskedők tudjuk csak ideírni, SLX kereskedelmi kérdésekkel nem foglalkozik. Márpedig a jól informált vásárlói döntéshez igenis alapvető az árak ismerete - ebben nyilván nincs vita.

 

ehhez képest a Tisztelt Kereskedők csak annyit tudnak segíteni, hogy "német autoba tegyek Aralt".

 

Az idézőjeles mondat tőlem származik, és a 8648 hozzászólásban pontosan így jelent meg:

 

Kevés az info. Mennyit futott az autó? Mennyire biztos a futásteljesítmény? Ha német/svájci import az autó, akkor nem árt szkeptikusnak lenni...

 

Volkswagenekhez elsősorban az Aral olajait ajánljuk.

 

Ha az autó szervízintervalluma "rugalmas", nem nagyon van más választás, mint a 0W-30- as Long Life II (literje 2600 ft), vagy a Long Life III (5W-30; 3100 ft).

 

Egyéb esetekben a Super Tronic 0W-40 válhat be. 4 liter pont 11 ezer forintért. A 0W hidegoldali viszkozitás miatt azonban csak kb 150 ezer alatti futásteljesítményű autókba ajánlom. De éppen emiatt hamar felépül a kenés, és szegény turbinakerék is hamar kenéshez jut, még a mostani mínusz fokoban is.

 

A Mobil termékei is kitűnőek: a Mobil 1 Protection Formula 0W-40 olaja (10500 ft/4l) igazi csúcsminőségű olaj, most roppant kedvező áron.

 

Bár az idézett mondat valóban leíródott, ebben a környezetben azért talán kicsit másképp néz ki :-)

 

Egyébként korábban egy VAG-konszern márka szervízében voltam kereskedelmi vezető, így ehhez a márkához talán egy picivel jobban is értek :-)

 

Ali :-)