Na, tényleg érdekes ez az ÜSZ, rögtön az első részből citálnék néhány, a vasárnapi szolnoki produkció fényében érdekes szösszenetet:
"96. KF. A vonatok késéséről a vasút hangosbemondón és hirdetőtáblán tájékoztatja az utasokat.
Az utas által igénybevett vonat várható késéséről a jegyvizsgáló
ad felvilágosítást."
Ugye no comment, miután a jv-ket nem sok mindenről tájékoztatták, de ezt mondjuk ne feszegessük, mert senki nem tudhatott semmit(?) előre.
EZ MÁR ANNÁL ÉRDEKESEBB:
"99. KF. A csatlakozás elmulasztásáról a vonaton a jegyvizsgáló értesíti
az utasokat."
Na most ez NEM történt meg pl. 6018-on, azt garantálom... Nyilván az összes csatlakozást elmulasztotta az össze páros vonat. Erről persze nem mesélt a győzelmi híradó...
"(1) A vonat késése miatti csatlakozásmulasztás, valamely vonat kimaradása,
vagy közlekedésének tartós akadályoztatása esetén a vasúttársaság
köteles a továbbutazni kívánó utast kézi- és útipoggyászával együtt az
eredeti vagy más útirányon, az eredeti vagy más tömegközlekedési eszközzel
a célállomásra szállítani. Ha az indokolt, az utas - a különbözet
megfizetése nélkül - magasabb menetdíjú szolgáltatást (vonatnemet,
kocsiosztályt) is igénybe vehet.
...
148. KF. Kisegítésként csak rendkívüli esetben, az azon a vonaton utazók
érdekeinek megsértése nélkül vehető igénybe a
- pót- és helyjegyköteles,
- helyjegyköteles,
- pótjegyköteles,
- díjszabási korlátozással közlekedő,
- belföldi forgalomban igénybe nem vehető
vonat."
Figyelmébe ajánlom a vasárnapi móka kezelőinek, csatolva 608 üres 5 kocsiját, egy kb. 30%-os kihasznált 618-at (tehát érdeksértés nem állt volna fenn!!), valamint az azonos irányba közlekedő 6018, 628, 6708 és 6008 utasait, jókívánságaikkal együtt.
MaZo