A motortól független állófűtés működése röviden:
A kályha rá van kötve az autó saját vízkörére, üzemanyagkörére és az akkumulátorra.
Az akksi tulképpen a kályha indításához és vezérléséhez kell.
A kályha felszivattyúz egy pici üzemanyagot, ami a párologtatón keresztül bejut az égőkosárba, ahova "belelóg" az izzítóstift, ami az üzemanyagot meggyújtja. Ez már az égéstérben történik.
Elindul a vízszivattyú (a kályhájé) ami elkezdi az autó saját vízkörében található vizet keringtetni. Ahogy a víz bejut a víztérbe (ami az égéstéren kívül van) felmelegszik és a fokozatosan melegedő víz kering a rendszerben.
A kályhák üzemideje általában 30, nagyobb motor esetén 60 perc. Kb. 10-15. percben a motor már meleg (üzemmeleg) és a kályha bekapcsolja a jármű saját ventilátorait, melyen keresztül a meleg levegő bejut az utastérbe.
Természetesen nem árt, ha a kocsi fűtéskapcsolója meleg állásban van:-)
Célszerű a levegőt egyébként rögtön az ablakokra is irányítani, hiszen a meleg levegő felmelegíti annyira a szélvédőt, hogy a jég/hó leolvad.
uff