Dr. Klíma Creative Commons License 2006.01.23 0 0 258

Sziasztok

 

Egy kedves topiklakó ( fridzsimann )hívta fel a figyelmem a következő cikkre, melyet most megosztok veletek:

 

A Cora tisztességtelen ajánlata

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a 2006. január 5-én tartott tárgyalásán hozott határozatában megállapította, hogy a Cora áruházláncot üzemeltető Magyar Hipermarket Kft. (a továbbiakban: Cora) által közzétett reklámkatalógusban szereplő, a Dimarson klímaberendezést hirdető reklám alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására - áll a GVH közleményében.

 

A GVH a jogsértő magatartásért 5 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a Cora-t. A Cora 2005. március második felében egy milliós példányszámban közzétett reklámkatalógusában reklámozta az általa forgalmazott Dimarson klímaberendezést. A GVH versenytanácsa határozatában megállapította, hogy - ellentétben a reklámújságban állítottakkal - a klímaberendezés beszerelése nem volt ingyenesnek tekinthető, legfeljebb kedvezményesnek. A vásárlóknak ugyanis mindenképpen meg kellett fizetni a kiszállási díjat, a klímaberendezést tartó konzol árát, valamint annak felszerelési díját. Ezenkívül - a helyi adottságoktól függően - további költségeket is felszámítottak a vásárlónak. A Cora reklámtevékenysége ott volt kifogásolható, hogy szállítójától kritika nélkül elfogadva adta közre a tájékoztatást, hozzájárulva ezzel ahhoz, hogy a figyelemfelhívás elsődlegessége mellett háttérbe szorultak a pontos, valós tájékoztatás követelményei.

A fentiek alapján a Versenytanács megállapította, hogy a Cora reklámozási magatartása a versenytörvény rendelkezéseibe ütközött, s ezért 5 millió Ft versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a jogsértő vállalkozást.

A jelen ügyben elmarasztalt Cora ellen a közelmúltban a GVH Versenytanácsa ugyancsak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartása miatt szabott ki 1 millió Ft versenyfelügyeleti bírságot.

(NAPI Online)

 

üdv. doki