vrobee Creative Commons License 2006.01.23 0 0 212
A 70-es vonalra telepítendő mh. nekem is szimpatikus, de nem tudok eltekinteni a fenntartásaimtól.
Jelenleg Káp.megyer és pl. Dunakeszi (vagy bármelyik ev. megálló) között nincs különbség abban, hogy vonat nélkül bejutni időigényes. Abban sincs különbség, hogy csúcsidőben lényegében egyirányú az utasáramlás (magyarul befele szinte csak felszállás van). A különbség ott van, hogy az egyik innen van egy városszerkezetileg rendkívül jelentős piros vonalon, és ezért nem áll meg ott a vasút...

Az elővárosok - Vác, Zebegény, Szob - felől érkező vonatokon feltetehető, h. már nem v. cs. n.on kevés ülőhely áll rendelkezésre. Ezzel az attrakitivitás elve már sérül.
Az attraktivitást _csúcsidőben_ elsősorban az eljutási idő képviseli, másodsorban a kényelem. Csúcson kívül meg van azért hely a vonatokon.
Amúgy rég megvan erre a gyógyszer: nagyobb kapacitást kell biztosítani - több kocsit, neadj'isten több vonatot. Kicsit közelebbi időskálára tervezhető, mint a metró.

Gondold végig, hogy ez az érvrendszer a gödöllői HÉV mátyásföldi megállóira egy az egyben alkalmazható. Minek álljon meg ott a HÉV, csak nagyobb lesz a tömegnyomor. Menjenek inkább a buszokkal be az Örsig...

A közúti forgalom problémái - és itt els. a 2-es főút helyi jellegű forgalmára gondolok - a vmh-ek mentén kiépülő - kiépítendő P+R-ek jóvoltából minden valószínűség szerint több utast vonz az ütemesen közlekedő motorvonatokra, tehát túl nagy feles kapacitásra itt nem számítanék. (a BKSZ jelenlegi hely. vezetője már évekkel ezelőtt azt mondta: "a forgalom további vasútra terelése már 3. vágányt tenne szükségessé a 70-es vonalon Bp. - Vác között")
Most ugye nem haragszol, ha ezt az állítást legalábbis megkérdőjelezem? Van, akinek az a kényelmes, hogy ezt mondja, de attól ez még nem igaz. Ilyenkor szokott jönni Carpy a japán vonataival, amik mittoménhány másodpercenként követik egymást két vágányon, elővárosi és Shinkanzen vegyesen.
Az lehet, hogy a múlt századi bizber kevés, de akkor a megoldás a bizber cseréje. Két vágányon rohadt nagy forgalmat le lehet zavarni.
Példa: Jelenleg a zónázók úgy vannak betéve, hogy ne érjenek utól személyvonatot. Ez fasza, amíg befér. De el lehet majd gondolkodni
- valahol a gyors előzés lehetővé tételén
- betétjárat indításán a zónázó mögött, de a személy előtt.
A jelenlegi bizber mellett is lehetne a kapacitást növelni. Emeletes kocsik, jobb menetdinamika, stb.

A M3 káposztásmegyeri meghosszabbításától én azért sem tekintenék el, mert városépítészeti szempontok n.on amellett szólnak, h. a félbemaradt ltp. építést - más eszközökkel, emberi léptékben - be kellene fejezni.
Lehet, erről nekem lövésem sincs.
De most Káposztásmegyer azért nincs kiszolgálva, mert _egyszer majd_ lesz ott metró.
Lehet, hogy lesz. Lehet, hogy értelme is van. De addig is meg kell oldani a dolgot.
Meg kell állítani a vonatot, aztán akinek nem tetszik a tömeg, az nem száll fel. Sokan fel fognak szállni.
Előzmény: callaghan (208)