pgeri Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6237
Üdv. Rákosfalva azért lett elvetve, mert egy felszíni 4 vágányos állomás nem fér el az út jelentős átfazonírozása és egyéb terepmunka (pl. benzinkút és McDonalds ledózerolás) nélkül, felszíni 2 vágányos állomás + utána kihúzó pedig belelógna a keresztező főútvonalba (asszem Szentmihályi út). Meg egyébként is igényesebb eldugni az egészet a föld alá, az Örsön meg úgyis ott van a vonal. Ráadásul a nép egy jelentős része is az Örsön száll le, azaz itt van egy komoly (kb. 50%-os) kapacitáslépcső.

Tehát minden jel arra utal, hogy az Örsön, kéregben célszerű megcsinálni az első betétjárati végpontot. Aztán a másodikat vagy Cinkotán, vagy Mátyásföldön lehet elhelyezni. Utasmennyiség szempontból talán Mátyásföld, egyszerűség szempontjából inkább Cinkota.

Persze ez variálható. A lényeg az, hogy csinálják meg, hiszen semmi elháríthatatlan akadály nincs, viszont a környék egyértelműen nyerne vele. Amit akár forintosítani is lehet, a la 4-es metró hatástanulmány.
Előzmény: vrobee (6219)