Az a helyzet, hogy már most is olyan dolgok miatt elégedetlenkedsz, amik még rajzasztalon se nagyon vannak.
Persze csak remélni tudom, hogy a Főmterv majd kiszámolja a nagyvasúti űrszelvényre is az alagutat, de röviden csak annyit, hogy az űrszelvény önmagában nem minden. A vasúti kocsik hosszabbak, emiatt csak nagyobb ívek engedhetők meg, az emelkedésekről nem is beszélve. Ez jelentősen bekorlátozza a vonalvezetés lehetőségeit.
Egy olyan vonalon, amely nagytömegű, metrószerű utasszállításra való, nem kell feltétlenül nagyvasút. Olyan helyre kell nagyvasúti alagút, ahol ténylegesen be lehet menni az S-Bahn-tól az ICE-ig bármivel. Az M5 nem ilyen.
Miért nem a Batyira?
Mert az emberek nem oda akarnak utazni.
A Batyin nincs semmi utazási célpont. Az csak egy M2 átszállóhely.
Az emberek (tömegei) a Nagykörút-Duna által határolt térségbe igyekeznek. Ide kell hát őket eljuttatni minél kevesebb átszállással.
Valóban szükség van egy budai Duna parti gerincre. Erre azonban tökéletesen megfelel a villamos. Sokkal gyorsabban, sokkal kevesebből megépíthető.
Nem kell mindenhova metró.
Vagy te arrafelé vezetnéd az emeletes vonataidat?