DLala Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6234

Az a helyzet, hogy már most is olyan dolgok miatt elégedetlenkedsz, amik még rajzasztalon se nagyon vannak.

Persze csak remélni tudom, hogy a Főmterv majd kiszámolja a nagyvasúti űrszelvényre is az alagutat, de röviden csak annyit, hogy az űrszelvény önmagában nem minden. A vasúti kocsik hosszabbak, emiatt csak nagyobb ívek engedhetők meg, az emelkedésekről nem is beszélve. Ez jelentősen bekorlátozza a vonalvezetés lehetőségeit.

Egy olyan vonalon, amely nagytömegű, metrószerű utasszállításra való, nem kell feltétlenül nagyvasút. Olyan helyre kell nagyvasúti alagút, ahol ténylegesen be lehet menni az S-Bahn-tól az ICE-ig bármivel. Az M5 nem ilyen.

 

Miért nem a Batyira?

Mert az emberek nem oda akarnak utazni.

A Batyin nincs semmi utazási célpont. Az csak egy M2 átszállóhely.

Az emberek (tömegei) a Nagykörút-Duna által határolt térségbe igyekeznek. Ide kell hát őket eljuttatni minél kevesebb átszállással.

Valóban szükség van egy budai Duna parti gerincre. Erre azonban tökéletesen megfelel a villamos. Sokkal gyorsabban, sokkal kevesebből megépíthető.

Nem kell mindenhova metró.

Vagy te arrafelé vezetnéd az emeletes vonataidat?

Előzmény: terkep-esz (6232)