callaghan Creative Commons License 2006.01.22 0 0 208

 

 A 70-es vonalra telepítendő mh. nekem is szimpatikus, de nem tudok eltekinteni a  fenntartásaimtól. Az elővárosok - Vác, Zebegény, Szob - felől érkező vonatokon feltetehető, h. már nem v. cs. n.on kevés ülőhely áll rendelkezésre. Ezzel az attrakitivitás elve már sérül. A közúti forgalom problémái - és itt els. a 2-es főút helyi jellegű forgalmára gondolok - a vmh-ek mentén kiépülő - kiépítendő P+R-ek jóvoltából minden valószínűség szerint több utast vonz az ütemesen közlekedő motorvonatokra, tehát túl nagy feles kapacitásra itt nem számítanék. (a BKSZ jelenlegi hely. vezetője már évekkel ezelőtt azt mondta: "a forgalom további vasútra terelése már 3. vágányt tenne szükségessé a 70-es vonalon Bp. - Vác között") A M3 káposztásmegyeri meghosszabbításától én azért sem tekintenék el, mert városépítészeti szempontok n.on amellett szólnak, h. a félbemaradt ltp. építést - más eszközökkel, emberi léptékben - be kellene fejezni. A közműhálózat adott, van benne tartalék, erről az oldalról tehát olcsóbb itt építeni, mint szűz területen. A belváros aránytalanul nagy laksűrűségét ind. csökkenteni, a kieső lakások pótlása pedig inkább itt tört. meg, mint az agglomerációban. A P+R és a járműtelep kapcsán mk4047 topitrással max. egyetértek. (kell a 12-es villamos, de ez legyen feltárójárat: Rákospalota, Kossuth utca - Etele tér, Kelenföldi pu)

Előzmény: vrobee (204)