BMW Power Creative Commons License 2006.01.21 0 0 324
Urak!

Webasto (álló)fűtés szakértőt keresek!
Amiről szó van az egy kiegészítő fűtés diesel-hez.
Egy bmw 520d az alany, télen mindig indítás után hallhatóan beindult a kályha és a motor bemelegedéséig ment az üzemi hőfok elött nem sokkal rendszeresen ahogy kell kikapcsolt.
Egészen tegnapelöttig :-( . Most próbál indulni, de pár másodperc után hallo hogy fel is adja, zümmögés megszűnik.

Szóval ma levettem a doblemezborítást, mögötte ül a kályha.

Sajnos már nem is hasonlít az e34-ben lévőével, itt kissé bonyolultabb lenne kivenni megnézni a gyertyát. Először az üzemanyag ellátást ellenőriztem, hiba meg is lett mert zúg a kályha, elindul a fuvató motor, a kipufugóján fuj is kifelé, de lehúzva az üzemanyag csövet nem jön semmi. (pár másodperc után le is áll) Megnéztem ETK-ban merre van üzemanyag szivattyúja, pár perc mulva már le is bontottam tovább a műanyagokat. Szóval megvan a szivattyú de nemtom hogy kéne működnie.

Ha 12V-ot nyomok rá közvetlen akkor egyet kattan és kész. Levettem, ez egy olyan szivattyú mint egy búvárszivattyú vagy mint régen lehetett kapni a mecha AC kiváltására elektromos AC-t de nem forgo villanymotoros, hanem elektromágneses takk-takk :-))) (fogalmam sincs mi a neve) Szóval ha állandó 12V-ot kap, márpedig rámértem, úgynézem azt kap, akkor ennek folyamatosan kéne (áramkört szaggatva takk-takkolva) szállítani, ha szaggatom a 12v-ot akkor szállít is. vagy négyszögjelet kap??

Esetleg ha erre járna valaki aki ismeri ezt a rendszert és tanácsot tudna adni megköszönném!