vrobee Creative Commons License 2006.01.21 0 0 204
Egyet van értve, én is pontosan így gondolom. Azért, mert elvetjük a 4-est, még ne vessük el a 3-as opciós lehetőségeit.
A két dolog eléggé független. Ill. a közös pont bennük a "klasszikus" metrók elővárosba való meghosszabbításának nem túl gazdaságos mivolta.

A hármas Tátra reggel 5, napközben 7-8, este 10 percenként jár.
A metrón ugyanennyi kapacitást a csúcsidei 20, esti 40 percezés biztosítana!
Vagy járathatjuk tök üresen. Betétjáratozni mindenképp kell majd.

A váci vasútvonal adott, amúgy is sűrítendő elővárosi közlekedés van rajta. A Jónéhány perccel gyorsabb is lenne a Nyugatiig, Újpestre meg maradna a villamos a közben felszálló utasoknak RPÚP-en még egy átszállási lehetőséggel.

Persze ehhez nem ártana a bp-i elővárosi vasutakat egységes, ütemes rendszerbe foglalni. A legtutibb persze az M4++/AliGut lenne.
Előzmény: Alkaa (203)