felder Creative Commons License 2006.01.15 0 0 40
Kedves Ali!

Csupán konokul keresem annak okát, mi kerül egy 30 tonnányi villamosban olyan sokba.

Csak nem az, hogy a gyártó - annak tudatában, hogy a manufaktúrális gyártást igénylő villamosgyártók csak néhányan vannak- még a szomszéd villanyszámláját is elszámoltatja a mamlasz vevővel?

Azt leszögezhetjük, hogy a villamos járműveket manufaktúrálisan gyártjákés nem robot-gyártósoron.

A tényleges járműár megállapításához egyvalami nagyon hiányzik: a versenyhelyzet.
Itt még a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez sem lehet fordulni.

A magyar villamos járműgyártáshoz a szakmai tudás és a nyugati munkabér 60%-áért becsülettel dolgozni tudó helyi bennszülött szakember létszám még adott.

Nos, én töretlenül hiszem, hogy ha a jelenlegi nagy gyártók nem hajlandók ésszerű áron kínálni, akkor helyben is le lehet gyártani néhányat.

Mint egyszerű utas sokallom, hogy egy Saab ülőhely árát kell megfizetni egy villamos állóhelyéért.


Egy kis műhely havi egy darabos termeléssel bőven kielégítené a helyi igényeket.
Legyen az akár a Tiszavas járműjavító, Transelektro, vagy bárki más.

Én szívesen pályáztatnék, ha volna hozzá tőkém. Ha egy tökös tőkés fantáziát látna benne, akkor persze még megcsinálhatná.


A gázolajvásárlást arra értettem, hogy bár lendületesen drágul az gázolaj, mégis alig készletezünk. Ellenben a stabil árú villamosjárművekből egyszerre akar a BKV, sőt a MÁV is szakajtószámra beszerezni, még ha nem is megy le a torkán a falat. Ezt közgazdasági szemmel nem tudom felfogni.

Bár lehet, hogy valami elkerülte a figyelmemet.








Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (38)