Kedves Luckuty!
Köszönöm a megerősítést, nagyon azon vagyunk, hogy a csapat ezen az úton menjen tovább.
Ami a bizottságok szerepét illeti: Komoly hatáskörökkel rendelkezik, így pl. a Vagyongazdálkodási Biz. a mindenkori minimálbér 150-szeres összegéig (ez most kb. 8mFt) jogosult önkormányzati ingatlan eladására, bérbeadására, stb.
A Szoc. Biz. ítéli oda az összes szociális támogatást a városban, a Közbeszerzési Biz. pedig a közbeszerzések nagy részének levezénylését végzi úgy, hogy a pályázatok egy részére maga kéri be az ajánlatokat, had' ne folytassam. Szóval rendkívül fontosak a bizottsági összetételek, mert a döntések nagyobb része ott folyik, viszonylag távol a nyilvánosságtól.
A bizottságok összetételére, meg az egész önkormányzat működésére volt egyébként 2002-ben egy "'feles" javaslat (Halmágyi képviselő úrtól), azaz minden bizottságban azonos számú képviselőt delegálhassanak az oldalak, így teljes lett volna a kontroll. Természetesen esélye sem volt a megvalósulásra, akkor egyrészt nem lehetett volna megjutalmazni az egykori képviselőjelölteket, másrészt jónéhány - szerintünk - kétes döntés beragadt volna már bizottsági szinten. Ennek a "kockázatát" pedig nem akarták "felvállalni".
Az eredeti felállás egyébként ennél kicsit jobb volt, azonban 2004-ben megszüntették az összes szoci vezetésű bizottságot (többségünk ott sem volt, csak az elnök), így alakult ki ez a rendkívül aránytalan összetétel.
Etalonként érdemes megnézni a Parlamentet, ahol szintén biztosított a hatalmon levők többsége, azonban elképzelni sem lehetne az Orszáházban ilyen nizottsági strukturát. De hát ez itt a Dunakeszi Önkormányzat.
Üdvözlettel: A.A.