mickey cortez Creative Commons License 2006.01.09 0 0 78

Annyit modositanék mab hozzászolásán,hogy  SA-ban meg az északi államokban valoban komoly a légierö(Egyiptom pl anno mirageval repült amit francia tisztek oktattak.de ott voltak brit kiképzök is,Libia komoly vadászgépekkel rendelkezik,stb) de a többi csoro kis államnak is van légiereje max nem mindig a legmodernebb.általában ez ugy néz ki,hogy bizonyos konfliktusok idején vagy közvetlen elötte a tartományi vezetök vagy épp maga az állam "beleesik" a nemzetközi fegyverkereskedök hálojába akik rengeteg pénzért eladnak nekik pár éves,évtizedes gépeket.persze lehetnek ezek korrekt üzletek is,de gondoljuk át jozanul..vajon honnan szednek annyi pénzt ezek a kurva szegény államok,hogy harci gépeket vegyenek?vagy valoban van annyi pénzük-ami gyakorlatilag kizárt-mert inkább a vezetöknek van mint az államkasszának(nekik is azért mert ellopják és pénzzé teszik a segélyek nagy részét,vagy dollármilliokkal korrumpálja és tartja öket bábként valamelyik jo hátterü nemzetközi cég),vagy egy külföldi érdekeltségü cég "lizingeli"nekik pénz helyett koncesszios jogokban kérve a törlesztést,vagy egy konkrét bánya,cég,szolgáltatás,stb igényével.erre a legjobb példa pl anno az elsö katangai krizis ahol Csombénak elég komoly harci flottája volt,az Union-Miniere du Haut Katanga nevü gyarmati koncesszios cég állta számlát,sebtében összevásároltak 50 db vadászgépet.a nyolcvanas évek közepétöl aztán vagy államközi megállapodások(ahogy mab irta a volt francia gyarmatok többségének légterét francia gépek védik)vagy a modern,akkoriban kialakulo magáncégek fektettek be ebbe,vagy mára pl teljesen legálisan bejegyzett cargo cégek flottáját használják fel ezek a kis államok.a piloták zöme valoban keleti,föleg mert a gépek,technika nagy része is onnan érkezik.a komoly gépek beszerzése,müködtetése általában a nyugati szolgálatok hatékony segitségével történik.

amugy a téma nem rossz,elökeresek az archivumunkbol pár képet,kicsit szinesitendö..pill.

Előzmény: Of (74)