Tector Creative Commons License 2006.01.03 0 1 7046

Nem PTE -PYE.

A magyarázat talán annyi, hogy az első két közvetítőkocsi (a PYE-Morris -ok) használtan jöttek Angliából.

Szakmai nevük PYE-1 és PYE-2 volt.

 

Utánuk, ha jól emlékszem újonnan, jött további pár Wauxhall, az ún. EMI széria (szintén a technika elnevezése, amit hordozott).

 

A képen látható Bedford (Wauxhall, mert ugye egy sorhatos benzines Wauxhall motor volt benne) talán az EMI-2 vagy EMI-3 volt valamikor.

Az EMI-1 (Szintén Wauxhall, de egy mérettel nagyobb) kikerült (volna) Vietnamba, adományként, de a hajó, amin szállították, elsüllyedt.

A 2 -es és 3 -as volt ilyen, mint a fotón látható. (Talán még a rendszámaikra is emlékszem, az EMI 1 volt biztosan az FD-47-60, a 2 és 3 közül az egyik az FD-47-62, a másik tán '61?

 

A 4 -es számú egység 2 kocsiból állt  (FJ-42-00 és 42-01), ez olyan szedett-vedett berendezés volt, két darab svájci Berna kocsiba (jobbkormányosak) beépítve, és már akkor érkeztek, mikor javában ment színes élőadás is.

Volt még két darab, együtt egy egységet képző német "szökevény", a "Fernseh" -ként aposztrofált berendezés, Mercedes alvázon. (FG-53-61 és 62)

Az 5-ös (FK-07-90) úgy nézett ki, mint az 1 -es, de jobbkormányos verzió volt.

Természetesen ezen angol kocsikban mérföldben számlálódott a sebesség és a megtett út a műszeren. :o)

 

A színes technika bevezetése hozta be a francia Berliet kocsikat -hiszen a technika -akkor még SECAM rendszerű- Thomson berendezés volt.

 

1980 -tól viszont Mercedesbe "építkezett" a Televízió, Sony technikával. (kivéve a "10" -es számú közvetítőkocsit, amiben eredetileg Thomson berendezés volt, Rába F26 alvázon).

 

Hopp, egy jó nagyot sikerült offolni, de a kérdésre lényegileg válaszoltam. :o)

Előzmény: jogepek (7040)