geza007 Creative Commons License 2005.12.19 0 0 919

Van egy fogyasztásmérő a hajóban, mely mutatja a pillanatnyi fogyasztást, és a tankból kiszívott üzemanyag mennyiségét. E szerint a tengeren egyszer 85 liter körül szívott ki a 70 literes tankból a motor. Gondoltam, hogy ennyit ér egy hatvanvalahány ezres műszer (asszem barbabianka is ezt a típust használja, Navman Fuel 2100), de tankolásnál kiderült, hogy jól működik. Azóta hiszek neki. E szerint sokszor bőven tíz liter alatt evett óránként, bár fullgázon 45 körül szokott mutatni (csupán a műszerre nézés is segít az önmérséklet tartásában). Ha ennek, mármint a tíznek a duplájával számolnék, azaz húsz literrel, akkor is kijönne a szezon (20literx300ftx50óra) 300.000-ből. A szervízekkel, járulékos kiadásokkal, mint kikötőhely, szállítás, egyebek, akár össze is jöhet a fél millió. De ekkor mindent beleszámoltam, olyan dolgokat is, mint ez az utólag beépített fogyasztásmérő, plusz hangszórók, áramtalanító, és a fogyasztás is fölé van lőve, mint ahogy a benzin sem kerül mindenütt ennyibe. A plusz "extrákat" pedig nem kell beletenni minden évben. Bár már a jövő évre is van egy biztos projekt. Egy plusz akksi a szórakozáshoz. Álló helyzetben erről megy majd a tervek szerint a rádió, zuhany, hűtőláda, telefontöltő, stb.. Az áramtalanító is ennek megfelelő fajta lett beletéve, lehet szépen váltogatni a "semmi", "egyik akksi", "másik akksi", "mindkét akksi egyszerre" állások között. Az idei tapasztalatok azt mutatják, hogy erre a felhőtlen pihenéshez mindenképpen szükség van. Egy klassz helyen pihengetve nem kell azon aggódni, hogy vajon beindul-e még a motor. Nagyapám benzines Aro M461-ét, (amin a család több generációja tanult meg vezetni) még lehetett kurblizni (sőt kellett is), vagy segített a lejtőre állás is. Hát ez most nem működik. De remélem mást nem találok ki.

Előzmény: Thernitibi (877)