krezidiesel Creative Commons License 2005.12.18 0 0 874
Egyetértek, ha jó egy benzinmotor akkor nem nagyon éri meg dizelesiteni egy hajót...
Hacsak nem vizisieltet vele valaki napi 4-5 órában. Amiket átépitettünk azok mind öreg hajók voltak elavult, vagy bizonytalan állapotú motorokkal. A fogyasztás általában az eredeti benzines fogyasztás fele, vagy még talán alatta is van. Ha valaki tényleg 50 órát használja a hajóját egy évben, akkor 15l körüli fogyasztással nem tankol el 200eft-ot, tehát nem olyan veszélyes összeg. Mondjuk nyitott a kérdés hogy mennyivel hajózna többet az ember ha felébe kerül a tankolás... Az étolajos üzem meg gond nélkül alkalmazható egy ilyen dizelen, azzal is lehet spórolni.
Az 1mil tényleg csak egy hevenyészett irányár, nem is számoltam komolyabban még ki, mert már ez az összeg is általában mindenkit elriaszt... Nagyon nagy eltérések lehetnek az árban attól függően , hogy mik az igények. A hűtőrendszer és az interkúler még eléggé nyitott kérdés , és ezekre sok pénzt lehet elkölteni, főleg ha tengeri használatra kell a hajó. A pátyi cimborámmal amit csináltunk 5hengeres tdi átalakitásokat azok német megrendelésre készültek és ott kb 1,5 volt az ár, amire a sváb(egy hajókereskedő volt a megrendelő) már nagyon szivta a fogát. Mondjuk az 5hengeres motor drágább az 1,9-esnél, de ők hallani se akartak a négyhengeres motorról...
De pl Amurt átépitve 1,9tdire 1,4 körül árulja a gazdája, meg van egy volt vareszmotoros rendőrségi motorcsónak, amiben szintén 1,9 tdi van és 700 körül akar érte a tulaj. Nem nagyon kapkodnak értük mégse, igaz divatjamúlt hajók már , de ha valaki nekilátna nehezen tudná ennyiből összehozni.
Egy hajóra egyébként olcsóbban csinálok adagolót mint autóra, mert lényegesen egyszerűbb. Négy nagy porlasztócsúcs (új) beállitva 40 , egy adagoló egy 1,9-esre (ha nem hoz a tulaj az adagolóhoz donor elektromost) 90, és ez a konfig képes akár 160 lóra is, ha minden más (interkúler, turbó, hűtés,stb) megfelelő.
Igazából nagy fantáziát én se látok ebben a hajódizelesitésben, mint megélhetés.
A régebbi(10-20éves) nagytestű túrahajók(mondjuk 22-30 láb közöttiek) azok amiket érdemes talán átépiteni, mert a használati értékük, vagy a felszereltségük miatt értékesek, motorjaik meg jóétvágyú amerikai V8-asok. De ilyeneket még csak elvétve lehet találni itthon, pont a jóétvágyú motorok miatt. Másrészt sok munkát és nagy körültekintést követelő meló, aminek nehéz megkérni az árát. Inkább csak a kihivásból, hobbiból csinálgatjuk...
Előzmény: Barbabianka (871)