Carpy: Erre a járatra nyilvánvalóan szükség volt - csak eddig lehetőség nem. Értelemszerű, hogy ha egész délután minden óra 15-kor és 45-kor megy busz Egebe, akkor mennie kellene 16:45-kor is. Csakhogy 17:15-kor épp Borsod Volán közlekedik, aki éppenhogycsak jelen van a vonalon, de azért épp elég erős arra, hogy évekig tudja vétózni a 16:45-ös új indulást.
No, akkor előhozom a gumicsontomat :)
Miért is van szükség erre az egyeztetésre? Hogy szívassuk az utasokat? Hiszen - Te is azt írod -, hogy erre a járatra logikusan szükség lenne, meg eszköz is lett volna rá, csak a volánok egymás közti egyeztetési ökörködése miatt nem lehetett bevezetni?
Kéretik nem a mÁV-val összehasonlítani, de ezek szerint a volánok sem tudnak, akarnak az utasok érdekeinek mindenben megfelelni!
Körkérdés: Mi szükség van ennyi volántársaságra? Miért nem lehetne 3 cégcsoportba szervezni őket (akár a kötött pályás és a városi közlekedési cégekkel együtt)? Budapest (BKSz)-Dunántúl-"Tiszántúl" ?
Megszűnnének ezek a lehetetlen helyzetek, a fordákat optimalizálni lehetne (távolsági kocsi az "idegen" területen besegítene az elővárosban stb.).
Mégis kinek az érdeke, hogy fenntartsák ezt a rengeteg volánt ebben a kis országban? A vállalatvezetőknek, a különböző alosztályvezetőknek nyilván, de az utasoknak vagy az államnak érdeke ez?
Azt is mondhatnám, hogy én is vétóztam volna a helyükben. De persze nincs olyan vétó, amitől én valamiért cserébe el nem állnék :-)
A vállalatok közötti egyeztetések biztosan nagyon izgalmasak, és lehet taktikázni, pláne az erősebb volánoknak (amik erősségüket adott esetben annak köszönhetik, hogy jó helyen vannak a térképen, kirándulóhelyekkel, vagy azokhoz vezető főutakkal megáldva...), de közben az utasok (részben) elvesznek ezekben a pitiáner csatározásokban.
Ceterum censeo: a volán (és/vagy a közlekedési) vállalatokat össze kell vonni