Pedig ott van a szövegben. 1871-ben törvény született arról, hogy márpedig ott KÖZÚT lesz, azaz nem lesz hajózható. Pontosabban 2 tv. született (www.1000ev.hu)
1. 1870. évi LX. törvénycikk A Pest város északkeleti részében nyitandó főközlekedési sugárut munkálatai költségeinek fedezéséről (tkp. Andrássy út)
2. 1871. évi XLII. törvénycikk a pestvárosi nagy körutról a 3 bárányutczai kiágazással és az ezen, és az 1870:LX. tc. folytán nyitandó közlekedési uton emelendő épitkezések adómentességéről itt
Ezt követően kezdődtek el a munkálatok. Az először megadott forrás szerint:
"A Nagykörút kiépítésének első szakasza az 1872-1883 közötti évtized volt, ekkor 23 épületet emeltek. Az építkezés 1884 után felgyorsult, 1890-ig 106 bérház, a millenniumig terjedő harmadik periódusban újabb 85 ház készült el, 1906-ig pedig az összes telek beépült. A körutat 1896. augusztus 31-én ünnepélyesen nyitották meg".
AZAZ: 1871-ben születik egy törvény, hogy ott biza nem lesz viziút. A 'szárazföldi út mentén' történő építkezések első szakasza 1872-ben kezdődik. Akkor ki mit tett hozzá mihez? (magánszorgalomból) Milyen létező, avagy nem létező tervhez?
Érdemes még megnézni (ugyanott): 1870. évi X. törvénycikk a Duna-folyamnak a főváros mellett szabályozásáról s a forgalom és közlekedés érdekében Buda-Pesten létesitendő egyéb közmunkák költségeinek fedezéséről és e közmunkák végrehajtási közegeiről