zolibá Creative Commons License 2005.11.28 0 0 1659

Vissztérnék még egy pillanatra Lajos gondolataihoz is:

 

Az államnak a gazdaság tevékenységének, az állam működőképességének biztosítását szem előtt tartva kell az oktatási, képzési tevékenységet irányítani, támogatni. Az ilyen képzést (legyen az akár pilóta, szerelő vagy ejtőernyős képzés) igenis támogassa az állam! Mert szükség lehet a honvédségnél ejésre, pilcsire, szerelőre, de a nem katonai életben is katasztrófavédelmben, mentőszolgálatnál, vízügynél stb. . De azzal is hasznot hajt magának az állam, ha egy jól jövedelmező iparág hlyi működését támogatja a magas színvonalú alap-, és felsőfokú képzéssel.

Tudom, hogy ehhez az kellene, hogy egy normális országhoz hasonlóan valaki közép-, és hosszútávú gazdasági elemzéseket csináljon, felmérje az ipar igényeit, versenyhelyzetét. Nálunk az állam szeret az orra hegyéig látni, vagy alkalmanként a múlt adatait igazgatni.

 

Múltkor az "étolaj a dízelautókba" mizéria során nem átallottam megnézni a jövedéki termékekről szóló törvényt. Meglepetéssel tapasztaltam, hogy felsőfokú akkreditált képzésben történő pilótaképzés esetén a légijármű üzemanyagok jövedéki adója visszaigényelhető. Ez nagyon jó, de miért csak a felsőfokújé? És miért csak a pilótaképzés esetében?

Pocsék szerelő lenne a srácokból, ha középiskolai tanulmányaik alatt nem motorozhatnának vagy hajtóművezhetnének repülőgépet. :)))