Hiába ködösítesz, konkrétan ehhez itt nem is kell pontos diocletianusi datálás, mert csak annyit kell belőle látni, hogy akkoriban március 21-ét tartották napéjegyenlőségnek. A 4. században. Nem Caesar idejében, ami az időugróknak kellene."
A megközelítéssel maximálisan egyet tudok érteni!
Persze nem a 4. században volt márc. 21 a tavaszpont, hanem dominánsan i.sz. 150 és 250 között. Ennyi már ragadhatott volna rád a Hungár naptárból.
Igy Caesar Augustus császár és Jézus keresztrefeszítése is körön belül van (i.sz 155 Császár halála, 212 Augustus halála, 227 keresztrefeszítés) Mind nagyobb a gyanúm, hogy a 21-e NICA-hoz kötödik. Csak Jeromos (IV.Miklós dalmát glagolita éleszgető pápa) másik nevén Hieronimus de Esculo nem értette meg.
Tehát az egyház a keresztefeszítés kapcsán jegyezte meg ezt a dátumot és nem a márc. 25-ét.