diduk Creative Commons License 2005.11.23 0 0 5
DUEL MASTERS

 

GYORS KEZDÉSI ÚTMUTATÓ

 

 

A játék célja: törd át ellenfeled összes pajzsát, majd támadd meg még egyszer, hogy nyerj.

 

Készülj fel a párbajra!

-          Keverd meg a paklit.

-          Húzz öt lapot a paklidból. Ne nézd meg őket! Helyezd őket képpel befelé a pajzs zónádba. Ezek lesznek a pajzsaid.

-          Húzz öt lapot a paklidból. Nézd meg őket. Ezek a kezedben maradnak.

 

Pajzs zóna. A játék elején öt pajzs kártyád van. Ezek védenek meg téged a lények támadásaitól!

Harci zóna. Ideidézed meg lényeidet, melyek érted küzdenek.

Mana zóna. Körönként egy kártyát raksz ide, úgy, hogy a körben levő szám fejjel felfelé legyen. Ezeket a fejjel lefelé lévő kártyákat fogod használni lények idézésére és varázslására!

 

 

Kezdődjék a párbaj.

1         Kezd el a köröd!

Ugorj egyből a 2-es lépésre, ha ez az első köröd! Ha a legutóbbi körödben tappelted (oldalra fordítottad) bármely kártyáidat visszatappelheted (visszafordítottad) azokat, hogy ebben a körben ismét használni tudd őket!

 

2         Húzz!

Húzz egy lapot a paklidból!

 

3         Játszd ki a manádat!

Válassz egy kártyát a kezedből és tedd képpel felfelé a manazónádba úgy, hogy a körben lévő szám fejjel felfelé legyen! A manád kijátszása erősebb lények megidézését és varázslatok, végrehajtását teszi lehetővé (átugorhatod ezt a lépést, ha már elég kártya van a mana zónádban)

 

4         Idézz lényeket!

Ha már elég kártya van a mana zónádban akkor meg tudsz idézni lényeket a kezedből. Tappelj (fordíts oldalra) a lény árának megfelelő számú kártyát a mana zónádban. Legalább az egyik tappelt kártyának ugyanolyan színűnek kell lennie, mint amilyen a lény! A többi bármilyen színű lehet. Ezután helyezd a lényt a harci zónádba. A lény ebben a körben még beteg, ezért csak a következő köröktől kezdve tud támadni!

Varázsolj!

A varázslatok kijátszása ugyanúgy működik mint a lények megidézése. Viszont a varázslatok nem kerülnek a harci zónádba. Tedd azt ami a kártyán áll és utána helyezd a temetőbe képpel felfelé.

 

5         Támadj a lényeiddel!

Tappelj (fordíts oldalra) egy lényt mikor támadsz vele, jelezvén, hogy ebben a körben már használtad. Annyi lénnyel támadhatsz, amennyivel akarsz, de egyszerre csak egy lény támadhat.

Tudod:

-          Támadni az ellenfeled! A lényed megtámadhatja az ellenfeled hogy áttörje az egyik pajzsát.

-          Támadni az ellenfeled tappelt lényét! Ha az ellenfeled egyik lénye támadott az előző körében, akkor tappelve van és a te lényed meg tudja támadni. Ilyenkor a te lényed megküzd ellenfelével.

 

A lényeid nem tudnak nem-tappelt lényeket és az ellenfeled mana zónájában lévő kártyákat támadni.

-          Támadni az ellenfeledet,

-           hogy nyerj! Ha az összes pajzsa megsemmisült, támadd meg még egyszer az ellenfeled, hogy nyerjél!

 

6. Fejezd be a köröd!

A te körödnek vége. Most az ellenfeled jön.

 

Tappelés:

A „tappelés” azt jelenti, hogy fordítsd el a kártyát oldalra. Ez azt jelzi, hogy ebben a körben már használtad ezt a kártyát és nem használhatod a következő körödig. Tappeld a mana zónádban lévő kártyákat, hogy lényeket idézz és varázsolj.Tappeld a lényeidet, amikor támadnak.

 

Visszatappelés:

A „visszatappelés” azt jelenti, hogy kiegyenesíthetsz egy tappelt kártyát. Minden tappelt kártyádat visszatappeled köreid elején.

 

Mana:

A mana zónádban lévő kártyák különlegesek. Fejjel lefelé vannak(de mégis képpel felfelé) hogy jelezzék csak lények idézésére és varázslására használod őket. Ez az egyedüli feladatuk.

-  A mana zónádban képpel felfelé, de fejjel lefelé rakd a kártyádat!!!

 

Ár:

A kártya ára a bal fölső sarkán van. Ez aa kártyák számát jelzi, melyeket tappelned kell a mana zónádban hogy megidézd a lényt vagy végrehajtsd a varázslatot. A tappelt kártyák közül legalább egynek olyan színűnek kell lennie mint a lénynek, illetve a varázslatnak! A támadáshoz nem kell a mana zónádban lévő kártyádta tappelned.

 

Beteg lények:

Amikor megidézel egy lényt, az abban a körben beteg. Ez azt jelenti, hogy a következő körödig nem támadhat!

 

Támadás:

Válaszd ki, hogy a lényed mit támadjon!

-          támadd az ellenfeld, hogy áttörd az összes pajzsát!

-          Támadd ellenfeled tappelt lényeit!

-          Ha már nincs több pajzsa támadd meg az ellenfeled hogy nyerj!

 

Pajzs áttörése:

Ha egy játékos pajzsa áttörik, akkor a pajzs zónából a kezébe kerül. Ha ellenfelednek nincs több pajzsa, támadd meg még egyszer hogy megnyerd a játékot!!

 

Csata:

Ha két szörny csatázik, az erősebb nyer és kiüti a másikat a temetőbe. Ha viszont ugyanolyan erősek, akkor mindketten a temetőbe kerülnek.

 

Keresd a következő különleges tulajdonságokat!

 

Erős támadó (power attacker)

Egy „erős támadó” lény erősebb lesz amikor támad! Add hozzá az erejéhez az „erős támadó bónuszt’ amikor támad. A legtöbb erős támadó 2000 erőt kap, de némelyik sokkal többet is kaphat.

 

Blokkoló (blocker)

Ha egy „blokkoló” lény van a harci zónádban, tappelheted hogy megállítsa bármelyik támadást. Ilyenkor a támadó a blokkoló lénnyel harcol!! Azok a lények, amelyeknek nincs különleges blokkoló képességük, nem tudnak védeni!

 

A leírás a www.sarkanytuz.hu-ról van

 

Ami még kimaradt, és fontos a képhez. Öt civilizáció van, mégpedig

Tűz

Víz

Sötétség

Fény

Természet

 

Mindegyiknek megvan a maga specialitása, pl.: tűz: erős és gyors támadás, víz: taktikus "többfunkciós" lények, erőssége a lapokat visszaküldi a tulajdonos kezébe, sötétség: erőssége, hogy az ellenfél kezéből is tud lapot irtani, de úgy egyébként is jól tud irtani, ráadásul fel is tudja támasztani a lényeit (ez a kedvencem:)), fény: szintén taktikus, főként a blokkolóival lehet ügyesen bánni, erőssége tappolja a harci zónában a lapőokat (támadhatóvá teszi), természet: a managyűjtés mestere, erős támadás, csökkenti a saját idézései költségét, meg hát még az ellenfél manáit is csökkenti

 

A civilzációkat szabadon lehet keverni, akár mind az 5öt, a paklival szemben egyetlen kikötés van, legalább 40lapból kell hogy álljon (maximált határ nincs)