SLX-350 Creative Commons License 2005.11.18 0 0 8054

Szia Lacafater,

 

az API GL-4-es hajtóműolaj használata (a GL-3 helyett) nem okoz semmi mechanikai károsodást, nem rövidíti meg a váltó élettartamát sem, az egyetlen (lehetséges) kellemetlenség a már jelzett nehézkesebb váltás. A szintetikus olajok nem tartoznak az aszfaltbetyárok közé vagyis nem kezdenek ki senkivel és semmivel így a tömítésekkel sem. Az persze előfordulhat, hogy egy végelgyengülésben szenvedő szimering még éppen képes megfogni egy "jó sűrű" ásványi olajat, de a (főleg hidegen) sokkal jobb folyási képességű (alacsonyabb viszkozitású) olajnak már nem képes útját állni.

Kerékcsapágyhoz lítiumkomplex bázisú zsírt (pl Castrol LMX) javaslok, a kipufogó környékére a legjobb megoldást szvsz valamilyen bentonit tartalmú zsír jelentene.

Előzmény: lacafater (8051)