lacafater Creative Commons License 2005.11.17 0 0 8051
SLX!  KÖszönöm a gyors választ, válaszokat, tényleg úgy látni, leterhelt vagy.( Egy-két helyen mintha egy-egy nullával több lenne.)  Nem vagyok nagy netes, az OLAJDEPO honlapján tájékozódtam vátóolajokról, de itt API GL-4-nél alacsonyabb besorolást nem láttam egyetlen gyártónál sem. Egyébként a nehéz váltáson kívül okozhat-e valami problémát az API GL-3 helett API GL-4használata , pl Castrol EP 80w/90  API GL-4, MIL-L-2105, ZF 02A/16A/17A . Persze hogy szeretne az ember megadni jó oajat az autójának, én azt hallottam, hogy a rész,- illetve fullszintetikus olajak kizabálják a tömítéseket és ha jól tudom a 10/40-es olajok már résszintetikusak.   ( Igyekeztem átolvasni a topikokat de nem emlékszem mi a meglátásod tömítéskizabálás ügyben  karter, szelepfedél, hogy csak a legközvetlenebb érintkezésekre gondoljak. Egy egyszavas válasz kielégít, IGEN,vagy NEM) Egyébként ha így megy tovább minden akkor lassan kimennek a forgalomból az ásványolajok. ( 10 év  ) Egy dolog még: ZSÍR  Mivel a Castrolnál dolgozol, gondolom  zsírral is foglalkoztok. Kerékcsapágynál láttam az autóban ( gondolom eredeti japán ) viaszzerű, fehér zsírt . Mi ma  a választék? Mi a besorolás? Kik gyártanak? Hová mi jó ? Hol lehet utánanézni ?  A grafitos  zsír jó-e kipufogó tömítéssel való  összeszerelésénél, vízpumpa papírtömítését bekenni stb, stb. Köszönöm válaszodat!