SLX-350 Creative Commons License 2005.11.16 0 0 8037

Szia Sünpapa,

 

szvsz nem olyan bonyolult a helyzet mint ahogy az első látásra tűnhet. Az ACEA időről időre frissíti a minősítéseit, de ez nem jelent alapvető változást (így az ACEA B1-02 az egyébként 1998 tájékán már megfogalmazott minősítés 2002-es enyhe átfésülése).

A Longlife II (általam így nevezett) "első generációs" változatai csak a VW 503 00 és 506 00 jóváhagyásokkal rendelkeztek, ami 2002 tájékán egészült ki az 506 01 jóváhagyással. Legjobb tudomásom szerint ma már mindenhol csak ezt az utóbbi (506 01 jóváhagyással is rendelkező) változatot gyártják.

A B1 és a B5 valóban "édestestvérek", de a két minősítés közötti átjárási lehetőség (az olaj szulfáthamu tartalmától függően) korlátozott.

Az egy más kérdés, hogy néhány autógyár esetenként szvsz rosszul értelmezett büszkeségből kreál saját, más olajtól alig (vagy egyáltalán nem) különböző jóváhagyást, így szaporodnak szinte áttekinthetetlen mértékűre a különböző(?) minősítések és a jóváhagyások.

Sűrített olajcsereciklusokkal (az olajnak) természetesen egyszerűbb az élet(e), ez esetben elsősorban az öregedési szempontból kisebb igénybevételnek akár még az egy szinttel alacsonyabb minősítésű motorolajok is megfelelnek.

Q8 ügyben biztos tud valaki személyes tapasztalattal szolgálni.

Előzmény: Sünpapa (8033)