Hi SLX-350!
A magyarországi szervizgyakorlat engem inkább dühít, mint megalkuvásra késztet, de a legkevésbé sem befolyásol.
Amúgy is makacs vagyok és elszánt :-) és ragaszkodni fogok a SAE 0W-30 ACEA B1-hez, most már mondhat bárki bármit.
Egyéb iránt egy picit tényleg összezavarodtam (8027), mert a B1-02-t én eddig egy új, 2002-ben bevezetett minőségi szintnek gondoltam. Nem így van?
˝Első gen., jó néhány éve nem gyártott, stb... (8026) Ez őszintén meglepne, persze lehet, hogy én értek valamit nagyon félre. (A MOL polcain új termék a GOLD, a legdurvább áron, ha jól emlékszem.)
Olajból eddig nem voltam márkahű, autónként egy alapos döntés, aztán hosszú évekig csak az öntés.
Pl: Lada-BP, Ford-BP/Mobil, Peugeot-Total, Toyota-Mobil/Castrol, Honda-???
Mindegyik kiválóan muzsikál, (jellemzően, picit sűrített olajcserékkel) pedig futottak bőszen.
A kérdés viszont mára rendkívűl bonyolultá vált, ezért kérem Mindenki tanácsát.
Köszönöm a tanácsot S2K, megfogadom! A turbók hibáiról magam is hallottam, nem véletlen, hogy olajügyben virrasztok most is.
Köszi a tippet 90PA megfontolom!
Csak elméleti szinten, hova sorolnátok a Q8 Formula Excel EDX 0W-30-at
én nem értem a táblázatot, de jóváhagyásokkal tele van a flakon.
Kérdezem még: tölthetnék B1 helyett B5-öt is, mi a difi?
Egy a tuti: az olaj a legfontosabb, na meg a gumi (szélesebb értelmezésben is!)
Megyek megnézem még a téligumi teszteket is. Na meg még itt a kötelező is!
Néha több gondja van az embernek a kocsijával, mint az asszonyával, pedig az már nem semmi!