glad Creative Commons License 2005.11.02 0 0 5

Köszöntök mindenkit!

 

Azt hiszem az első hozzászólásomban szerencsétlenül fogalmaztam és persze várom bárki hozzászólását.

 

Előre bocsátom, hogy szándékom az értelmes beszélgetés és ha valakinek esetleg akaratlanul is megsértenék, akkor jelezze. :)

 

Nos a felvetésem szempontjából a pokol csak egy szimpla példa volt és lényegtelen a főtémával kapcsolatban. Ezért ne is menjünk el ebbe az irányba.

Itt az a lényeg, hogy valaki személyre szabva olyan manipuláló erőt alkalmazan az alanyon, ami félelmet generál.

Van akinek ez a pokol, van akinek pedig a környezet szennyezés.

De ez most mindegy, hogy melyik.

A lényeg a szándékos félelem keltés, térítési szándékkal!

 

Titanilla:

"...Ha tovább csapkodsz azzal a késsel, meg fogod vágni magad..."

Na pont ez a lényeg, ezt kell külön választani, mert ez alapban nem manipuláció (némi átfogalmazással)!

Egy szempontból viszont a manipulációra is jó példa ez a mondat, mert nem azt mondod, hogy: "...megvághatod magad...", hanem, hogy "..meg fogod vágni magad..".

Miért lényeges ez?

Mert tiltásod ellenére a gyerek kezébe fog kerülni és már valószínüleg többször is kerül kés és tudja hogy azért nem olyan feltétel nélküli a "megvágásra" az esély, szóval hiszi is meg nem is (jegyezzük meg logika szempontjából joggal).

 

Semsei Ferenc:

Mondtam Én, hogy Kálvinnal egyetértek mindenben? :)

Az igazságnak egy tőve van csak, kettős mérce csak a manifesztáció értelmezésének hibáiból eredhet.

Az idézeteket még megnézem.

"...katolicizmusban van erre egy tanítás..." Ezt az egy-et, hogy értetted?

 

Újvári:

Még mindig nem győztél meg arról, hogy a sátán útjára lépéshez nem úgyan úgy kell a szabad akarat, mint Isten útjához.

Azért mert a sátán útja édesebb?

Attól még nem kell kevesebb szabad akarat hozzá.

 

Bizonyos mennyiségben a félelem szükséges ebben egyetértünk, de nagy mértékben béklyó az elmének.

Szóval nem megengedett, hogy valaki csak azért válasszon olyan utat, amit szabad akaratából kellene választania, mert (pl) fél(ti az életét).

Több példa is van rá a Bibliában, hogy Istennek kedvesebb ha valódi döntés, önfeláldozás van a szabd akarat mögött nem pedig csak azért mert kedvezőbbnek állítjuk be a sátán útjánál, de meggyöződés nincs mögötte.