SuedBahn Creative Commons License 2005.10.24 0 0 79
Jo hallani, amit irsz Oldmumus! Barcsak 10-szer ennyi lenne, ismet! Hetvegen Bp - Hodos vonalon jartam, hat forgalom (teher) van ott dogivel, egymast erik a teherek! Az van, hogy akarhogy is nezem, Slovenia (Koper) gyozott, es ezaltal a 20+25 vonalak is a 30+60 es a 40+41 felett, es ez mar veglegesnek tunik! Hodos fele megy mar minden: elegy, container, olaj, fa, vasaruk, minden! Nem is ertem, hogy Muraker.-on egyeltalan meg miert van kilepo vonat Slovenia vagy Olaszo fele Bp-rol? Koller Andor annak idejen a RoLa-t meselte, azt ertem is, de a containervonatok kozul miert nem megy mind Hodos fele? Hisz sjat szememmel lattam most hetvegen legalabb 5 szin tiszta cont.-vonatot! Muraker.-nak csak alamizsnanak hagytak meg azt a nehany vonatot, vagy van valami magyarazata is? Ha igen, akkor mi leszen az? RoLa is Hodos fele fog menni, amint meglesz az uj palya, jol sejtem? Az uj palya allapota: Zalalovo felol Bagodon is mar tulnyulik, folytatjak is majd Andrashida uj allomas epitesevel, stb., de most nov. 01.-tol ideiglenesen csak be lesz kotve a regi vonalba, Andrashida es a regi Zala hid elott meg! Minden mas allomas athelyezodik, Zalacseb-Salomvar is, teljesen uj es ketvaganyos allomas lesz, mint ahogy mar mondtam is korabban! A vaganyok hoszabbak, mint a mostani allomas mindharom (vagyis inkabb csak 2.5) vaganya! Zalalovo allomasnal a Komend-i vonal egyszeruen le van vagva, tobb ember szerint arra mar vonat nem nagyon fog menn, a sinek is rozsgassak... Pedig egy valtoval megoldhato lett volna, de inkabb vonatpotlozas. Az uj vonalon luxusnak tartom a hosszu uj allomasokat (marmint a kikovezest). Annak a sok utasnak, aki ott le es felszal, gondolom kel a nagy nagy allomas es hosszu peron ... Inkabb Bp-en tennenek rendbe nehany megallot ebbol a penzbol! Na meg arrafele 3 kocsinal nagyobb szerelveny nincs is, akkor meg minek a 100-150 m hosszu kikovezett peron???? Zalaszentivan - Ukk kozott nemsokara ugyszinten kezdodik vmi rekonsztrukcio, kanyarok leszenek levagva, stb... Allitolag ket honapos vaganyzar lesz ott! Na most ekkor merre fognak menni a teherek? Hodoson at Zalaszentivan es Nagykanizsa/Szombathely, vagy ebben a ket honapban inkabb Muraker. fele? Ki mit tud az ugyrol? A 2 honapos vaganyzar ideje alatt is a Citadella IC Hodos fele jar, buszozos atszallasos mego.-al! Technikai problemat is lattam: A Nagyrakos-i volgyhid belso iven levo jardanal, kb. kozeptajon van ket illesztes a hotagulas miatt. Az Oriszentpeter felolinel a lemez eleg durvan be van hajolva, beakadt magaba a hidba. Hogyhogy nem javitja ki senki? Tavlatokban attol tartok, hogy ha valaha is Horvato. EU-s lesz, akkor is a 20+25 vonal ugy ki lesz arra mar gyurva, es a 30+60 ill. a 40+41 vonalak ugy le lesznek mar amortizalodva, hogy a teherforgalom Muraker./Gyekenyes atmenetre valo visszaterese kizart lesz, hiaba nem lesz ott sem tobbe mar vam. A Slovenek mesterek, nagyon ugyesen kiszalltak Yugo-bol, nagyon ugyesen vasutat es kikotot epitettek Koper-be/-hez, es nagyon jol megereztek, hogy mi kell nekik! Rijeka es Horvato. elvesztette a party-t, orokre, mind a nagyforgalmu tengeri kijarat megszerzeseben, mind a tranzit vasutvonal es autopalya kerdeseben. A kerdes mar most eldolt, sajnos! Tavlatokban azt josolom, hogy amint a Boba - Hodos vonal rendbe lesz rakva (ha meg addig lesz RoLa), akkor RoLa is arra fog menni, es minden vonat, ami Sloveniaba vagy Olaszo.-ba megy Bp felol. Muraker.-on marad esetleg napi 1-2 vagon aru atmenoben, vagy bezarjak. Gyekenyesnek meg marad a horvat-magyar forgalom, ami akarhogy is nezzuk, meg teherben is gyer, meg a tizede sincs a magyar-sloven forgalomnak. A primet itt Hodos es Slovenia viszi, mindenben! A buza es gabona is Koper-be megy, nem Rijeka-ba, hiaba a nyari hirek! A 20-as es 25-os vonalon sok gabonaszallitot lattam! Arra leszek meg kivancsi, hogy a ZEG-i deltan a ket kis valtoatdobo kontener az idok vegzeteig marad, vagy sem? Csak nem lesz ugy, ha mar vonatbefolyasolo lesz vegig a vonalon.... A mostani Zala hid Andrashida es Bagod kozt meg az utolsokat rugja, kerdes, hogy megerei-e azt az idot, amire meglesz az uj.... ---------------------------------------------------------------------------------- Vegul ismet felteszem akerdest: Tudja-e valaki hogy mi a feneert megy meg ma is a RoLa kivetelevel barmilyen vonat Bp iranyabol Muraker.-on at Sloveniaba? Miert jo ez, miert arra megy, miert nem minden Hodos fele??? Nyilvan ha Nagyatadrol feladnak valamit Koper-ba, akkor az menjen arra, de miert megy containervonat meg mindig arra, mint pl. amirol Oldmumus is irt? En ezt nem ertem! Van aki erti