deps Creative Commons License 2005.10.24 0 0 105

Murczin Pajero Kupa

 

 


Ledolgozta hátrányát és két helyet előrébb lépve megnyerte a Gál-Oroszlán kettős a Murczin Pajero Kupát. A vasárnapi 4 szelektív felborította a rajt előtti sorrendet, és izgalmas csatározást is hozott az élen haladók között.

Nagy meglepetésre a Murczin Pajero Kupa első napja után Kéry Szilveszter vezette a mezőnyt, a már bajnok Gál Baba csak harmadik, a második helyért küzdő Liszi László pedig csak a nyolcadik helyen állt! A két nem túl hosszú szelektíven (32 km, 22 km) végig esett az eső, ennek ellenére homokos volt a pálya Kiskunhalas környékén. Az első gyorsaságin Sarrang Balázsnak elment a hajtása, Csasztvan Balázs pedig váltógondokkal küzködött, mindketten kiestek a versenyből. Lisziék eltévedtek, amivel hat percet veszítettek; Gálék szintén eltévedtek, de gyorsabban észrevették, hogy nem volt pontos a jel, így mindössze 37 másodperces hátrányba kerültek az elsővel szemben.

 

Vasárnap Kéry Szilveszter indult elsőként, és nem volt könnyű dolga, hiszen előtte nem voltak nyomok, amelyek segítenék a jelek követését. El is tévedtek a Land Roverrel, és olyan sok időt veszítettek, amelyet már nem tudtak ledolgozni a verseny folyamán. A második helyről Ács Laci rajtolt, aki így sokáig vezette a mezőnyt, és Babával, illetve Horváth Béla "Gombival" harcolt a másodpercekért. Ácsék azonban pechesek voltak, az utolsó szelektíven kuplung-problémák miatt visszacsúsztak összetettben a hatodik helyre. Gombi kiegyensúlyozott vezetéssel tartani tudta jó helyezését, de Gál Baba "bevette a rally-bogyót", és szenzációs hajrával megelőzte a dízel Mercist. A nap legjobb vezetését Liszi Laci produkálta, aki a nyolcadik helyről kezdte a napot, és végül a harmadik helyen zárta a versenyt. Lisziék ezúttal nem hibáztak, minden szelektíven a második legjobb időt autózták, és mindössze 36 másodperccel maradtak le a dobogó második fokáról. A verseny rendezője, Murczin Zsolti szépen "ropogtatta" a Pajerot, és megérdemelten, remek vezetéssel végzett a negyedik helyen. Varga Imi lett az ötödik, két helyet lépett előre, gyakorlatilag helyet Kristóf Marcival, aki két helyet visszacsúszva a hetedik helyen zárta a napot; ő egy defekt miatt állt hat percet az első szelektíven. Zelkó Zoltán az első szelektíven kényszerült feladni a versenyt, így a 11 indulóból összesen nyolcan fejezték be a futamot. A négy amatőr induló közül a Palágyi-Antal páros már szombaton kiesett, a versenyt a Lőricz Norbert-Fellegi Gábor kettős nyerte; Sólyom Olivér lett a második, és a Bakonyi-Garamvölgyi páros a harmadik.

 

Eredmények:

1. Gál István-Oroszlán Tibor 02:10:20
2. Horváth Béla-Tóth György +04:52
3. Liszi László-Tóth Dénes +05:28
4. Murczin Zsolt-Zlatzky csaba +06:33
5. Varga Imre-Pocseg Attila +07:29
6. Ács László-Bagics Róbert +09:29
7. Kristóf Márton-Hujber Imre +13:27
8. Kéry Szilveszter-Póti Attila +40:35

 

A bajnokság állása egy futammal a vége előtt:

1. Gál-Oroszlán 167 pont
2. Liszi-Tóth D. 104 pont
3. Szalay-Bunkoczi 99 pont
4. Kis-Czeglédi 90 pont
5. Varga-Pocseg 64 pont
6. Ács-Bagics 58 pont

 

Nyilatkozatok:

 

Gál István
"Az elején sajnos eltévedtünk, ezzel kemény csatába kezdtünk a győzelemért. Sok apró bosszúság ért minket a hétvége során, de ezeken felülkerekedtünk, és a végére minden úgy alakult, ahogyan szerettük volna."

 

Horváth Béla

"Megint olyan szerencsés versenyünk volt, amikor semmi baj nem jött közbe. A múltkor harmadikok lettünk, most másodikok, bízom a hasonló folytatásban! Jól megy az autó, élveztem az egész hétvégét!"

 

Liszi László

"Ha nincs az a hat perces eltévedés, talán még nyerhettünk is volna, hiszen kevesebb, mint hat perccel Baba mögött fejeztük be a versenyt. Persze nagyon örülök a harmadik helynek, fontos pontokat gyűjtöttünk, és ami a legfontosabb: nagyon jól megy az autó, remek időket mentünk, úgyhogy nincs okom a szomorúságra."

 

A következő verseny a november 12-13. között megrendezésre kerülő M1 Autoplanet Kupa lesz.