hmsoft Creative Commons License 2005.10.21 0 0 223
manhattani,

Igen, többször említetted már, hogy a műszaki ismereteket nem mérik túl bőkezűen "odaát".
Bár valszeg inkább arról van szó, mint általában a cégek között. Vagyis adott a gyártó, aki max. a termék felületét mutatja a nagyvilág felé, mert az még reklám is. Adott az üzemeltető, aki meg kell hogy kapja a szükséges dokumentációt, csakhogy kap egy titoktartási nyilatkozatot is, amit aláír. Ez persze kölcsönös, a gyártó is aláírja, hiszen ez nem negyed kiló tökmag megvásárlása, hanem a gyártó is óhatatlanil megtud csomó mindent az üzemeltető napi dolgairól.

No, ezek után a "körön belüliek" tudnak mindent, kellően projektszemléletűen agyondokumentálják az egészet, ámde a "körön kívüliek" ebből csak annyit tudnak meg, hogy "húdefasza termék van már megint, húzzunk fel még egy csillagos-sávos lobogót a kert végében".

Ez a titkolódzás úgy-amúgy fontos dolog is, hiszen marha nehéz elmagyarázni minden egyes közvélemény-egységnek külön-külön, hogy mire egy termék napvilágot lát, addigra már több benne a kompromisszum, mint az eredeti ötlet.

Na de akkor miért lehet elég sokrétű szakirodalmat beszerezni éppen Oroszországban? Nos talán azért, mert ott meg "csak" a száraz műszaki tények vannak leírva. Azok elolvasásával önmagában nem jutunk közelebb ahhoz, hogy megértsük, miért kellett az x megoldást választani abban a konstrukcióban. Lehet, hogy ott úgy gondolták és gondolják, hogy a műszaki tények szintje nem jelent semmit, és ami igazán kurrens és titkolandó, az a "miért". Bár a "miért"-ekre is fény derülget szép lassan - legalábbis úgy hisszük, hogy fény derül rájuk... :)

Ja, nemrég egy isten háta mögötti orosz kutatóintézettől (a neten leltem rá) szereztem be vagy száz négyzetméternyi vasúti szabványleírást pár euróért. A hölgy, aki intézte, hogy letölthessem a beszkennelt cuccot, a végén azt írta: reméljük, máskor is együttműködhetünk. Há' majd leestem a székről: mi az, hogy "együttműködünk"? :)))

hm
Előzmény: manhattani (222)