Hogy az élet fennmaradjon, fel is vetek egy témát.
Lakos barátunk volt szíves rendelkezésre bocsátani egy könyvet, melynek címe NO LOGO.
(nem felejtettem el visszaadni, csak sajnos kevés időm volt, úgyhogy napjainkban tudom olvasgatni)
Ez kimondottan a mai modern globalista gazdaságról, a mindent és mindenkit besöprő multimonstrumokról és az egész világot beszövő márkákról szól.
Hát mit ne mondjak, az ember erősen megkérdőjelezi, átértékeli eddigi vásárlási szokásait, ha elolvassa a könyvet.
Egy kis gondolatébresztő(forrás: www.nologo.hu):
"Mi a gond a bevásárlóközpontokkal? - A bevásárlóközpontok választékra, kényelemre és gazdaságosságra vonatkozó három fő állításának kicsomagolása
No Logo, 2004.02.16.
Vizsgáljuk meg a bevásárlóközpontok választékra, kényelemre és gazdaságosságra vonatkozó három fő állítását!
Választék? (és a helyi gazdaság megsemmisülése)
Lehet, hogy számtalan műanyag csomagolású készétel és húsz fajta sült krumpli közül válogathatunk, akár reggel hat órakor is, de ahogyan a bevásárlóközpontok átveszik a főutcák, piacok és kisboltok szerepét, egyre kevesebb választásunk van, hogy kinek adjuk a pénzünket.
Magyarországon 1996-2002 között a bevásárlóközpontok száma megtízszereződött. A városközpontok, főutcák henteseinek, pékjeinek, zöldségeseinek és gyógyszerészeinek elvesztése sok közösség szívét szúrta át. Bár sok bevásárlóközpontnak vannak csemegeboltszerű pultjai, a kis boltokban vásárlás több fogyasztói élménynél, összeköti az embereket és a közösségeket. Továbbá az a pénz, amit a bevásárlóközpontokban költünk el, igazgatókhoz, részvényesekhez és vezető személyzethez vándorol ahelyett, hogy helyileg keringene és a helyi gazdaságot erősítené."
Namost a fentiekkel ott vitába szállok, hogy számomra nem fontos, hogy az ismerős Juci néni adja a kenyeret, a "hogy vannak a gyerekek" kérdést közben feltéve vagy leveszem egy polcról.
Ugyanakkor az igaz, hogy a multik nyereségéből a beszállító és a termelő vajmi keveset kap, sőt a nagy multik jelenléte Magyarországon kimondottan a pénzkiáramlást szolgálja.