A felújítással nem várjuk meg a 2010-et, hanem addigra ér oda a felújítás. Munka a HÉV-től is sok embert igényel és nemvagyunk sokan. A többi vonalat is üzemeltetni kell. Egységes berendezés lesz, de pénzügyileg sem lehet mindent egyszerre.
2007-re kész a belső szakasz, a munka folyik tovább, 2010-re a külső. Nincs megállás.
Batthyány tér: Valóban nem volt tűz a jelfogóteremben, de korom rengeteg. Érintkezőkön és kábeleken is. Ez azért baj, mert a korom vezeti az áramot. Olyan áramutak alakulnak ki, amelyek nem megengedhetőek. Valamint a levegőben olyan anyagok, amelyek lerakódtak és károsak az egészségre. Mármint azéra, aki bemegy a jelfogóterembe. Ellenőrzés, karbantartás, hibaelhárítás.
A hőség okozott mást is:
- lefolyt az állványon, érintkezőkön keresztül a földre a lámpák búrája, kábelek szigetelése
- A csatlakozók jelentős része bakelit. Hőre keményedik. Tehát, amikor szét kell szedni (egységcsere) porrá hullik.
Ja és a várható élettartam egy ilyen berendezéstől 25-30 év a MÁVnál. HÉVnél kb. 20-25. Telepítve 1973.
Megérett a cserére?