Szoval Jezus es az Atya egy lenyeguek. Ugyanarra az Istenre hivatkozunk (hiszen csak egyetlen Isten letezik), amikor azt mondjuk Atya vagy amikor azt mondjuk Jezus.
Nem azt mondja, hogy rajta kívül nincs Isten, hanem azt, hogy rajta kívül nincs szabadító. A 2 szemely azonban nem ugyanaz.Meg egyszer az emlitett resz:
"Én, én vagyok az Úr, és rajtam kivül nincsen szabadító! " (Ézs. 43:11)A nyomatekosito "En, en vagyok az Ur" eppen azt mondja, hogy rajta kivul nincs Isten. Ti. az Ur/Isten ugyanazt jelenti.
A seregek Ura kifejezés szerintem mindig az Atyát takarja (persze tévedhetek...), és nem Jézust (Zsid. 1:1)A kerdes az, hogy Jezus mikor kerult a zsidokkal kapcsolatba: amikor megtestesult, vagy mar a kezdetektol fogva? En inkabb ez utobbira szavazok, ld. Daniel elotti (meg)jelenest. Btw a Zsid 1,1 a testben megjelent Jezusra vonatkozik.
Igen: egy mindenek felett.Ho-ho! Ez azt jelentene, hogy lenne egy Magasabb Isten, meg 1 v. 2 alacsonyabb rendu Isten? Igy ertetted?
Ez pedig szerintem az Atya. (Tőle származik még Jézus Krisztus is.)Igaz, ha ezt ugy erted, hogy a testben megjelent Jezus, aki felig (precizebben 100%-ig) ember.
Nem Jézus teszi magát egyenlővé az Atyával, hanem így látták a farizeusok Ha felreertettek volna ezt a farizeusok, akkor nem korrigalta volna oket Jezus (amit egyebkent tobbszor is megtett), akkor nem mondta volna, hogy "aaaa, dehogy ...".
Elmegyek az Atyához; mert az én Atyám nagyobb nálamnálKorrekt. De ki mondta ezt? Az a Jezus, aki "ugy allt elo", hogy az egyetlen Isten meguresitette magat, es emberre lett, es
ideiglenesen kisebb lett az angyaloknal is.
Jézus maga is Isten, hiszen isteni tulajdonságai vannak. Akkor en is az vagyok, mert en is Isten kepmasat hordom - na jo (valamekkora) reszben. A te ervelesedbol ez kovetkezne, ami termeszetesen nem igaz.
Az 1Kor-beli resz ellenere sem gondolom, hogy Jezus es az Atya ne ugyanaz az egyetlen Isten lennenek.
ActionMan