Szia N.
Azt hiszem itt egy eleg bonyolult kerdeshez erkeztunk.
Tervezes meghatarozott fogyasztoi retegnek.
Elmeletileg nem nagyon nehez tervezni es gyartani egy
termeket hosszabb ( mondjuk 10-20 ev ) idotartalomra,
a kerdes csupan az hogy ennek koltseget hajlando-e a celreteg
megfizetni. Masreszrol pedig - eleg nagy-e ez a kor aki hajlando
fizetni.
Gazdasagilag a leheto legnagyobb fogyasztoi reteget erdemes megcelozni,
ezert ugye a nagy markak ( eltero nevvel ) de eleg hasonlo ( fenykepezo )
gepeket gyartanak.
A topic cimeben emlitett ket gep - ket teljesen kulonbozo celcsoportnak
lett tervezve es gyartva . ( igaz mendket csoport digit kepeket keszit )
de mas igenyeket tart fontosnak . Ezert -e ket gepet osszehasonlitani
nehez, mert a biralattal esetleg az adott felhasznalo lelket is serthetjuk,
ha az O igenyet mi mashogy latjuk ( netan felulbiraljuk ) .
Ugyakkor ( gondolom te is ) eszrevettd hogy ma mar egyik MARKA sem ulhet
tetlenul egy modell felett husz evig - mert megha a hasznalati ertek nem is
csokken ( nagyon ) , de a fogyasztok fejeben az ujdonsag varazsa hamar mulik .
Ezert ( meg a digi gepek piaca is ) rettento gyorsan kell hogy haladjon,
es nincs is ertelme valamelyik gepet 20 evre kesziteni - mert 4 ev mulva
mar reginek fog szamitani.
Ahol a gyarak ( mondjuk a PANA es tarsai ) igazan versenyeznek az
nem a gyartas. Ott ugyanazt kell hogy hozzak. Ahol a verseny folyik
az az aktualis piac felmerese/ felismerese - es annak minel gyorsabb aruval
ellatasa. A PANA ugy ertekeli a helyzetet hogy digi-kompaktbol
tobbet el tud adni - az szamara rentabilis lehet - mig a D SLR keszitok pedig
egy masik piacot celoznak meg , hogy uzleti tervuket valora valtsak.
Mi pedig ( mint a MEGCELZOTT reteg ) elmelazunk az igenyeinken, anyagi
lehetosegeinken , az informacion amit az adott korben hallotunk, es annak
alapjan vasarolunk ( egy gepet ) esetleg ...
Kesobb persze lehet hogy igenylistank valtozik - es vele a velemenyunk is .