deps Creative Commons License 2005.09.04 0 0 92

hungarian-baja:

 

Az első nap nem hozott túl nagy meglepetést, a papírforma szerint alakult a végső sorrend, de néhány másodpercek választották el egymástól a versenyzőket. Az élen Gál István, mögötte 1 perc 53 másodperccel Rigler Zoltán állt a második helyen, de mindössze 5 másodperccel előzte meg Liszi Lászlót. A 4. helyre Szalay Balázs sorakozott fel 21 másodperces különbséggel, őt Ács Laci követte 30 másodperccel lemaradva. Érdekesség, hogy a második gyorsaságin a Buggy-val induló Csasztvan Balázs a legjobb időt autózva 31 másodperccel jobbat ment, mint az így második időt elért Gál-Oroszlán páros, és Balázsék a többi szelektíven is élmezőnybeli időket mentek. Varga Imre az első szelektíven beesett egy vízmosásba, ahonnan a szűk hely miatt elég nehezen tudott kimászni, és feltartotta a mögötte jövőket. Imi így forfaitol,t vagyis a mai nap szelektív szakaszain nem ment végig, de időbüntetéssel rajhoz állt a második napon is. Szintén ezt a lehetőséget használta ki Sarrang Balázs is, mivel a Mitsubishinek elment az első hajtása. Az utolsó gyorsaságit etapként teljesítette a mezőny, az előfutó autó ugyanis nem tudott időben végigmenni a szakaszon. A PSI Holding Kupa második napja jobban széthúzta a mezőnyt, mint az első, mivel nehezebb gyorsaságikon kellett végigmenni. Ki eltévedt, kinek technikai problémája adódott, ki defektet kapott, egyszóval kapott a mezőny eleget a vasárnapi három szelektíven!

Az első helyről folytatta a versenyt a Gál-Oroszlán páros, és meg is őrizték vezető pozíciójukat, így a nap végén nekik adta át Sarrang Balázs a győzelemért járó serleget. Babáékra Szalay Balázs volt veszélyes, aki nap közben közel két percre jött fel az álló párosra, mivel azok a második gyorson kettős első defektet kaptak. Szalayék viszont az utolsón eltévedtek, így maradt a sorrend és az Opel Frontera két irányítója állt fel a képzeletbeli dobogó második fokára. A harmadik az a Horváth Béla - Tóth György kettős lett, akik még csak második alkalommal próbálták az autóban a dízel motort, és máris kategória győzelmet szereztek. A negyedik helyen az Ács-Bagics páros végzett, akik a vasárnapi második gyorson, a kétszer 19 kilométeren a legjobb időt autózták, de egy-két kisebb tévedés és apró problémák miatt nem tudtak előrébb végezni.

A napot a második helyről várta a Rigler-Maurer páros, az első, 106 kilométeres gyorson azonban leesett a hűtővíz csöve, és meg kellett állniuk szerelni, ezzel a hetedik helyre csúsztak vissza. Nem volt szerencsés ezen a szakaszon a Liszi László-Tóth Dénes kettős sem, a Pajeronak a harmadik kilométer után eltört a bal hátsó gömbfeje, és csak nagyon lassú menetben tudták behozni az autót a szervizelésre. Lisziék a harmadik helyről csúsztak így vissza az ötödik pozícióba, és az országos bajnoki harmadik helyüket is elveszítették. Csasztvan Balázs sem fog örömmel emlékezni erre a vasárnapra. Az első nap után a hatodik helyen állt, ám az első gyorson ráhajtott egy fatuskóra és kitört a kereke, így forfaitolnia kellett. Fuszéder Csaba viszont kiegyensúlyozott vezetéssel lett a hatodik, a Bowler jól muzsikált a két napos versenyen. Kéry Szilveszteréknél egyszerűen eltörtek a felnik, annyira nem bírták a rázkódást; Varga Imi az első szelektív után kényszerült forfaitolni; Kristóf Marci Bowlere pedig a vasárnapi első gyorsasági célja előtt 5 kilométerrel állt le, és be kellett húzni a szervuizbe.

Az amatőröknél a versenyt az Ács Mihály - Boglár László páros nyerte, akik a profik versenyebén az idejükkel a tizedik helyet érték volna el. Mögöttük végzett a Sólyom Olivér - Hencz László kettős; Bakonyi Csaba sajnos a mai utolsó szelektíven esett ki.

Eredmények:
1. Gál-Oroszlán 3:24:32
2. Szalay-Bunkoczi + 5 perc 31 másodperc
3. Horváth-Tóth Gy. + 15:45
4. Ács-Bagics +18:09
5. Liszi-Tóth D. + 31:17
6. Fuszéder-Nagy Sz. +32:09
7. Rigler-Maurer +38:14
8. Kéry-Szegedi +1:16:46
9. Csasztvan-Simon +2:43:18
10. Kristóf-Hujber +4:18:40
11. Sarrang-Stark +6:12:08
12. Varga-Pocseg +6:56:19

A bajnokság állása:
1. Gál-Oroszlán 147 pont
2. Szalay-Bunkoczi 99 pont
3. Kis-Czeglédi 90 pont
4. Liszi-Tóth D. 85 pont
5. Varga-Pocseg 56 pont
6. Palik-Darázsi 52 pont

Nyilatkozatok:
Gál István:
„Hét év után újra olyan területre vittük a mezőnyt, amit régen nagyon szerettünk. Úgy gondoltuk, jót fogunk majd versenyezni, hiszen a szelektívek hossza és nehézsége miatt bármi történhet a versenyen. Ez be is jött, de nem vagyok túl boldog, mivel sok probléma volt az itinerrel. Ezeket kijavítottuk, és nagyon remélem senkiben nem marad harag vagy kétely a verseny rendezését illetően. Élveztem nagyon az autózást, örülök, hogy a Hungarian Baján elért hatodik helyünk után javítottunk.”

Szalay Balázs:
„Minden rendben volt a két nap során kivéve, hogy a navigátorral együtt iszonyatosan allergiások vagyunk a parlagfűre, és a verseny nagy része ilyen réteken vezetett keresztül. Sokszor alig láttam és nem kaptam levegőt, a szemeim és az orrom bedagadtak, úgyhogy minden szervizponton megpróbáltam újra életre kelni. Kisebb navigációs tévedéseink voltak, de reálisnak tartom a második helyet és nagyon örülünk neki!”

Horváth Béla:
„Szerintem nehéz verseny volt, főleg a vasárnapi 106 kilométeres szelektív. Szeretem ezt a jellegű terepet, és nagyon örülök, hogy a dízel motor ilyen jól szerepelt, hiszen még csak a második versenyünk vele. Szerencsénk is volt, hogy nem volt komolyabb probléma, egyszerűen összejött minden!”