oskar66 Creative Commons License 2005.09.02 0 0 59
Üdvözlök mindenkit, ugyan az indexen nem vagyok új fiú, ide most tévedtem először.
Visszaélve a lehetőségekkel, mivel szerintem a "T-világhatalom" két illusztris érintettje tekintetében közreadnék egy történetet:


MÁR MEGINT A CSŐBEN....
Történetem röviden:

Megelégelvén a vodafos szemétkedéseit, és a csillagos eget is verő internetes árait (persze az is az elején hú, meg ha, meg juhhé, milyen kedvezményekkel indult...)arra vetemedtem, hogy felkerestem az érdi T-Com képviseletet azzal, hogy internetezni szeretnék.

Ott előzékenyen közölték, hogy ennek semmi akadálya, be kell vezettetnem a vonalat, kötni egy szerződést. Amikor ez megvan, akkor megrendelhetem az ADSL-t, amimost hű,meg ha,milyen olcsó, decemberig szinte bagóért..., stb.

Hülyegyerek csőbe be, igényt bejelent, stb.
T-Com a csúcson, mert még meg sem küldték az írásos (Adóbevalláshoz hasonlatos terjedelmű) szerződés-csomagot, egy nap szerelő jő, és minden papirusz nélkül vonal beköt, telefon műxik, etc......

A szerződések megérkezése után ügyfél "befárad" T-Comhoz, ADSL ügyben:
-Megvetetik vele előre a modemet; papírok kitöktve, aláíratva, kvázi szerződés megkötve....
Biztatásuk: hamarosan jön SMS,akkor csomagot kibonthat (addig nehogy!!!), gépre ráköt, internet OK....

-Kb egy hét után levél T-Onlinetől: "Köszönjük,hogy bennünket válsztott..., stb. ....Kérjük, várja meg a szerelőt, a

ki fel fogja keresni Önt
hogy a vonalat ellenőrizze, alkalmas.e, stb..." (!!!!!)
,
-Ügyfél T-Comhoz le, ott közlik: ez marhaság, megmondták, várjak az SMS-re, de megkérdezik, és vissza fognak szólni a délután folyamán....
Két napig vár ügyfél a délutáni visszaszólásra, majd ketd morcos lenni, és telefonon érdeklődik:
"Már bekötés alatt van, lehget, hogy akár ma estefelé használhatja"...a lakonikus válasz.

-Újabb két nap, ügyfél mostmár tényleg pipa, elkezd egy délelőttöt rászánva, kutakodni.

A felkeresettek, és válaszaik, sorrendben:

1. T-Online ügyfélszolgálat:
"Utánanéztem, a vonala alkalmas ADSL-re a műszaki bekötéstől függ,mikor használhatja...
Próbáéja meg azért a 143-on, illetve az 1212-n megérdeklődni a műszaki illetékes számát, ott érdeklődjön, de észrevételét mi is
továbbítjuk...."

2. 143-as hibabejelentő:
"A vonala megvizsgálva, alkalmas adatátvitelre is, de itt a szám, keresse a műszaki csoportot Budaőrsön, ott válaszolnak,mi a gond."


3. A megadott két szám tárcsázása:

Kicseng, majd foglaltra vált, kapcsolat felvétele eredménytelen....

(Pályázatra kiírva a két szám, ha valaki tud velük beszélni, azok között kisorsolok egy déltengeri utat:)))) :

06-80 444111 és 06/23 417-997 )

4. Ügyfél totál bepöccenve újra T-Online üf.szolg:

A felvetésre, hogy talán tárgytalannak kéne tekinteni az egészet, jóindulatú válaszuk: "Várjon pár napot inkább, mi is továbbítjuk
panaszát, csak összejö valahogy talán...."

5. Ügyfél újra telefon az érdi T-Comhoz:

Amikor bemutatkozik, telefont levág illetékes, kapcsolat megszakad...
Ügyfél szívós, még 1Xtárcsa, akkior közli a hölggyyel,hogy akár szerződést is kéne bontani talán....
Válasz: "Ja, nem is én vagyok az illetékes, most sokan vannak az üzletben vevők, ha végez, a kolleganő visszahívja...."

Ez volt szeptember 1-én, de. 11 óra körül....

6. Másnap, a mai napon telefon cseng,
"...az érdi Telecom vagyok, ide van írva, hogy keresett bennünket...
A szerződést fellehet ugyan bontani, de ahhoz le kell fáradnia, mert csak írásban lehet...
De inkább azt javaslom, várakozzon, mert utánanéztem az ügyének, a vonala felmérés alatt...."

Ennyi. Egy hete ugyan már azt mondták, "éppen bekötik a központba a szolgáltatást..." Ezt utána is fel kell mérni?!!!!

Szóval, nem rabolom senki idejét, ez 2005, Magyarország, EU-normás ügyintézés, ügyfélbarát szolgáltatás...

Kérdéseim:

-Miért lehet bepalizni internet eléréssel, stb. kecsegtetve valakit arra, hogy egy vonalas szolgáltatást megkössön,azután még a síma analóg módon sem tudja elérni a Netet, holott úgy a gépe, meg az oprendszere is megfelelően van konfigurálva?
(Nyilvánvaló, hogy a szerződést ezek után csak huszonakárhányezer forint ellenében bonthatja fel....)

-Hogy van az, hogy úgy a Freestartnál, mint a többi ADSL-szolgáltatónál Érd egész területe alkalmasnak van minősítve, ennek ellenére a T-Com sz@rakodik a bekötéssel?
(Jelzem,arra az erőtlen felvetésemre, hogy akkor szerződést visszavonnám T-Online-vel, és választok mást, a T-Comosok cinikus "nyugtató" válasza: "Nem ér vele semmit, mert az is a mi hálózatunk, e bekötést ott is mi intézzük...."

-Vajjon itt is tettenérhető az, hogy módszerváltás óta a mechanizmusok semmit sem változtak, értsd: a monopolhelyzetben levő Hívatal, stb. úgyis azt csinál,amit akar, a polgár meg örüljön, ha lyuk van a seggén....

-Végül teljesen demagóg módon összegezve:

1. Én a T-Commal a szerződést megkötöttem, innentől kezdve, ha nem is telefonálnék a készülékről, a havidíjat fizetnem kéne....
2. Ha már internetezés céljából kötöttem meg a dolgot, és a Szolgáltatónak a műszaki lehetőségei birtokában kutya kötelessége lenne biztosítani (térítés ellenében persze) az Internet elérést is.
Nomármost, ha kormányzatunk őméltósága is preferálja, erőlteti az információ szabadságát, internetezést, stb., akkor kinek áll jogában ezt ilyen pitiáner csalókhoz méltó módon megakadályozni, kvázi felülbírálni?

Nomármost, ha a T-Comnak mindössze annyi áll az érdekében, hogy bármilyen megvezetéssel embereket "bepalizzon" egy szerződés megkötésére (és ez előfizetőnként felszorozva a havidíjakat), és utána semmit nemhajlandó nyújtani az ügyfél felé, akkor ez akár jogilag is megvizsgálandó lenne.. (Btk.: 'Aki mást anyagi haszonszerzés végett tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, csalás bűntettét követi el...)

De, ha ennyire messzire nem is megyek, az szerintem mindenkinek megfontolandó, hogy kinek hisz, és kivel köt szerződéseket!


Köszönöm a türelmeteket, zárszóul annyi: és még nem is fizettem, ha létrejönne a (szerintem egyre irreálisabb "vágyálom"), a java még csak eztán jön....