Vadista Szandál Creative Commons License 2005.08.27 0 0 3522

:)

 

alapvetően igazad van. Volt fejlesztés ott is, de éppen a rendszer miatt nem lett belőle tömeggyártás.

 

Ontopic maradva az olajárrobbanás után a  Ladák kaptak egy vákumvezérelt karburátort amitől 1-2 litert esett az átlagfogyasztásuk, egy 1500-ös kocka kevesebbet eszik mint egy régi 1200-es Lada, feltételezve mindkét esetben az azonos műszaki állapotot..

 

Legenda a 12 L fogyasztó Lada, van ilyen, meg lehet szerencsétlennel etetni, de ez a gazdáját minősíti. Az a hiba hogy egy mai korszerű autó ilyen súlyos hibákkal hogy ennyit egyen el, sem indul, ergo nem eszik. Szerencsételen Lada meg megy, a gazdája meg szidja.

 

Kreizdiesel-el egyetértek sokban, nem fogyaszt kevesebbet egy mai ÁTLAGautó mint 20 éve. Amit nyertek fogyasztáscsökkenésen a korszerűbb motorokkal azt elviszi a nagyobb tömeg, a klíma meg jobban is mennek azért.  Lásd Totalcar teszt új Toledo, meg a régi.

 

Már várom mikor fog ismét érdemben csökkeni a tömegautók önsúlya, a SUV mániáról nem is beszélve. Arról nem is szólva, hogy a legújabb EURO 5-ös normáknak való megfelelés szintén üzemenyagfogyasztás növekedést okoz.

A fizikát nem lehet megb@szni, ha érdemi fogyasztácsökkenés válik szükségessé muszáj lesz a tömegen spórolni. Ma még minden utódmodell nehezebb elődjénél, szal nem olyan vészes ez a 68 dolláros olajár...

Előzmény: lcoder (3509)