Ez szerintem hülyeség, amit az elővárosról írtál.
Budapesten és Pest megyében él az ország majd 1/3-a.
Én már több mint 20 éve itt élek, és akik kiköltöztek Pestről, azok ma mind autóval járnak dolgozni, szórakozni, a gyerekkel iskolába, óvodába...stb.
A vonaton elszállított utasok száma 20 év alatt csökkent a kiköltöző lakosok ellenére. A 80-as évek végén még 9 kocsis ingák jártak a mainál 5-10%-al több vonattal, tömötten.
Míg a 4-es úton ma már 1 óra alatt csak Pest határáig lehet feljutni.
Ezek a tények, mivel az embereket nem lehet kényszerből visszaköltöztetni Pestre, ezért más módon kell a problémákat megoldani, a zsúfoltságot, és a zajt, légszennyezést csökkenteni. Egy megfelelően funkcionáló a kor színvonalát kielégítő vasútvonalra terelni az autóval közlekedő embereket itt. Ez jó pályát, kényelmes ls tiszta vonatokat, na meg sűrű menetrendet igényel. Senki nem fog 1 órát várni a következő vonatra, ha épp valami mehetnékje van Pestre, és pont akkor ment el a vonat, hanem autóba ül, de ha 30 perc vagy akár 20 perc múlva itt a következő vonat, lehet meggondolja, hogy mivel mennyen fel Pestre. Tehát az adott probléma így is, úgy is pénzbe kerül, de nem mindegy, hogy az emberek egészségének károsodása után a korházakba a táppénzbe, rokkantságra költsük a pénzt, hanem egy megfelelően működő vasútba, aminek a hasznát itt mindenki megérzi majd.
A jövőben a BKSZ-el kombinálva volna szükség a körvasúti hálózat beüzemelésére is, hogy a vonattal a városba bejutó utasok közvetlen átszálással tudjanak más városrészekbe is átjutni, illetve a BKV és a MÁV között csökkentve az átszállási távolságokat.