tfrici Creative Commons License 2005.08.16 0 0 17049

 

Kedves VoktorMike, B737 és Fscent!

 

Hááát srácok!

 

Ilyenről nálunk szó se lehet!!!!

 

Hogy VFR-ban zárt felhő felett repüljél?  Amint átmész ellenőrzött légtérbe (1500 m) az első kérdés, hogy milyenek a repülés feltételei. Ha nincsen meg a minimum szórványos  felhőzet 4/8 rész földet látás és nem tudsz átmenni IFR-be – az égen csinálsz házat, de ott is félre!


A VFR módban való repülésnél a föld látásának az elvesztése nálunk azonnali vészhelyzet. Rögtön köteles vagy jelenteni akár ellenőrzött, akár szabad légtérben történt. Ha mód van rá, „vektorálnak” és az első lehetséges helyen letesznek.

A VFR repülés  navigációs alapeszközei az ICAO térkép, vonalzó, stopper a föld arca és a navigációs táblázat. A VFR előkészületek ezeken készülnek. A GPS, VOR, NDB stb,  csak segédezközök!!  Bármikor elromolhatnak – és el is romlanak.  A GPS nem kötelező, a VOR stb. csak kevés gépben széria felszerelés. Az ICAO térkép, vonalzó, óra és navigációs lap viszont a VFR repülésnél kötelező felszerelés! Mit  kezdesz ezekkel, ha zárt felhőzet felett repülsz – netalántán benne repülsz. Marad a térdre és imádkozz. A többi majd belefoglaltatik a nekrológodba!

 

Üdv.
Tfrici

Előzmény: fscent (17015)