Kedves VoktorMike, B737 és Fscent!
Hááát srácok!
Ilyenről nálunk szó se lehet!!!!
Hogy VFR-ban zárt felhő felett repüljél? Amint átmész ellenőrzött légtérbe (1500 m) az első kérdés, hogy milyenek a repülés feltételei. Ha nincsen meg a minimum szórványos felhőzet 4/8 rész földet látás és nem tudsz átmenni IFR-be – az égen csinálsz házat, de ott is félre!
A VFR módban való repülésnél a föld látásának az elvesztése nálunk azonnali vészhelyzet. Rögtön köteles vagy jelenteni akár ellenőrzött, akár szabad légtérben történt. Ha mód van rá, „vektorálnak” és az első lehetséges helyen letesznek.
A VFR repülés navigációs alapeszközei az ICAO térkép, vonalzó, stopper a föld arca és a navigációs táblázat. A VFR előkészületek ezeken készülnek. A GPS, VOR, NDB stb, csak segédezközök!! Bármikor elromolhatnak – és el is romlanak. A GPS nem kötelező, a VOR stb. csak kevés gépben széria felszerelés. Az ICAO térkép, vonalzó, óra és navigációs lap viszont a VFR repülésnél kötelező felszerelés! Mit kezdesz ezekkel, ha zárt felhőzet felett repülsz – netalántán benne repülsz. Marad a térdre és imádkozz. A többi majd belefoglaltatik a nekrológodba!
Üdv.
Tfrici