Volt tüzér Creative Commons License 2005.08.13 0 0 5478

Nem tudom, de nekem más tapasztalataim voltak ezen a téren. Nálunk minden egyes gépkocsinak meg volt a saját sofőrje. Na persze azt meg kell említeni, hogy minden járművűnk béke állománytáblás volt, "M" gépkocsink nem volt egy sem. Tehát minden kocsinak meg volt a saját sofőrje, és bár a többség meg sem mozdult, (híradó kocsi, lokátos, spec vontatók) a sofőrnek jobb híján mint aggregátor kezelőként kellett készültségi szolgálatba járnia.

Valamikor a nyolcvanas évek elején én is emlékszem a hadrafoghatósággal kapcsolatban egy dologra. Éppen szolgálatban voltam, amikor jött a HM-ből egy pacák, és benyögte, hogy "Farkas". Emlékszel? a "Vízválasztó" borítékban ez a fedőneves utasítás jelentette az összes gépjármű próba indítását. A gépjármű technikánk egy része aggregátor volt, azok rendszeresen ki voltak próbálva. A nem használt gépkocsik egy zárt hangárban, az akkumulátoraik meg csepptöltésen. Azok a kocvsik, amik rendszeresen mozogtak, azok a telephelyen voltak zárt helyen. Az utasítás után a néhány különféle helyen szolgálatban lévő sofőr elkezdte berakosgatni az akkumulátorokat, majd indították a kocsikat. A "vendég" meg ott koslatott a nyomukban és jegyzetelt. A végén mindössze egyetlenegy aggregátorunkat nem tudtuk elindítani, de az meg le volt jelentve üzemképtelennek. Szegény hapsit még sajnáltam is, amikor lelombozódva elment.

Tehát én más viszonyokról tudok beszámolni, de én a honi légvédelemnél szolgáltam.

Előzmény: Törölt nick (5475)