flétóunfan
2005.08.04
|
|
0 0
1
|
Én is utánanéztem, az Ordacsehi szakaszon is jártam már. (ritkán megek arrafelé) A létesítmény 20 km útpályát, 3 csomópontot (a szakasz két végén létesítendő csomópontok a megelőző és a követő szakaszhoz tartoznak), 5 bekötőutat és 35 műtárgyat tartalmaz. A műtárgyak közül 3 völgyhíd, 15 aluljáró, 7 felüljáró és 7 támfal. A hidak alapozásához felhasznált összes cölöp hossza 17 km; a hidak teljes felülete 44 742 m2. Támfalakat 1,32 km hosszban, 10 904 m2 összfelülettel, 12 km cölöp felhasználásával építettek. Az út vonalvezetéséből adódóan a szakaszon 4,55 millió m3 föld megmozgatása után 2,3 millió m3 földfelesleg keletkezett, ezt a mennyiséget az Ordacsehi-Balatonkeresztúr szakaszon használják fel. A töltéstestekbe 2,25 millió m3 földet töltöttek be; a bevágások és töltések rézsűi összesen 945 000 m2-re rúgnak; útalapbetonból 160 000 m3-t, aszfaltból 350 000 tonnát építettek be; a lápos, mocsaras részeken az altalaj teherbírásának növelésére 200 000 m3 talajt cseréltek és 250 000 m2 geotextíliát és georácsot terítettek. Az autópálya mindkét oldalán teljes hosszban vadvédő kerítés épült. A felül- és az aluljárók többsége vadátjáróként is szolgál; 23 ökológiai átjáró is létesült. A nyomvonalhoz közeli házak lakóit 430 m hosszban 2 m magas, 915 m hosszban, pedig 2,5 m magas zajárnyékoló fal védi. A kivitelezés közben 7 hektár véderdőt telepítettek. |
|