unikumi Creative Commons License 2005.07.27 0 0 67

Debrecenben (többnyire)  a külterületi járatoknál a városrész van kiírva a viszonylatjelzőre. Egy kivétel van. A Berkhofok kijelzőinek beprogramozása idején még mindenhol az utolsó megállóhely neve szerepelt végállomásként, ezért a 7-es járathoz a szövegek közül a Vadász utcát lehet kiírni. A Tégláskertbe utazók sokszor megkérdezik a vezértől, ha Berkhof van a 7-esen, hogy "ugye a Tégláskertbe megy?" A többi külterületi járatnál Minden stimmel: Pac, Bánk, Felsőjózsai utca, Alsójózsai utca. Ennyi van belőlük. Egyébként itt sincs hangos utastájékoztatás a buszokon, de a Hajdú Volán megígérte a vakoknak, hogy lesz. Ezóta már történte kisebb lépések, remélem, hamarosan már hallható lesz az eredmény. A táblákkal nálunk elég sok gond van. 

Olvashatatlanok, és a vezérek nem szeretik megfordítani. De nem csak tábla van a buszokon, hanem elől, oldalt és hátul EMKE 3× hétszegmenses kijelző is, ezek többnyire jól működnek, persze jócskán akad kivétel.

A használtan vásárolt MAN-Berkhof NL-202(Amsterdam)-eseken és Neoplan N4021/3-asokon van mátrixkijelző. Ezek mellé nem szoktak táblát kirakni. A Berkhofoké csak egy végállomást tud kiírni, ezt nem szeretik variálni a vezérek, és ez már vezetett félreértéshez is. A Neók kijelzői mindkét végállomást kiírják, és ezt mostanában egyre jobban szeretik váltogatni. A képen egy Berkhof kijelzője látható, ez a Luminator cég gyártmánya, a Neoplanok mobitec kijelzőjéről nincs képem.

Legközelebb leírom a villamosok és trolik, valamint a helyközi és távolsági buszok utastájékoztatását.