Dash 9 Creative Commons License 2005.07.26 0 0 47

Üdv!

 

"Pesze, mert az én kis kedvencemmel (CPRail) nem foglalkozol eleget. :-))) A CPRail-nál van (volt?) olyan vonat - a honnan-hova dolognak csak otthon tudok utánanézni - , amely 11 db SD-40/SD-45 mozdonnyal ment, elöl 4, középen 3, hátul 3. Itt viszont az volt a trükk, hogy nekik van (volt?) olyan SD-40-2, amelyet rádión keresztül lehet távirányítani, ezeket onnan lehet megismerni, hogy az orr-részük hosszabb. "

 

4+3+3=11 ? :-))

 

Én Vegasban a UP-nél érdeklődtem utána a távvezélésnak. Itt is és gondolom az egész országban a vonatban és a vonat végén lévő gépeket rádióval vezérlik. Ha valamelyik nem érzékel jelet, akkor az alapjáratra áll vissza. (ritka eset)

 

1 mv vezeti a vonatot, a másik 2 ember azért van, hogy ha pl. valamelyik gép az első után rakoncátlankodik, akkor azt akár menet közben, jobb belátásra bírja. Van úgy, hogy 2 mv vizsgával rendelkező is van a gépen. Ott ez távolság függő is volt.

 

Volt olyan eset Vegasban, amikor a vonatot továbbító 3. gép motorja állt. Induláskor csengőszó hallatszott a géptéből, majd beindult a motor. Rá nemsokkal ez a mozdony is vontatni kezdett, de mindezek közben egy lelket sem láttam rajta!

 

 

 

Előzmény: RhB (46)