actionman Creative Commons License 2005.07.24 0 0 87
Jézus azt sejteti, hogy a második állítás a helyes.

Mibol gondolod?

szerintem is inkább ez utóbbi a jobb, mégpedig azért, mert a szíve engedelmességre hajlott

Ez komoly? Szerintem inkabb olyan a viszonyuk, mint a tekozlo fiu peldazataban az otthon marado ("persze, mindjart megyek...") es a kisebbik fiu (aki kesobb megtert) viszonya az apjukhoz. Ezekiel jut eszembe, aki igy szol:

"Az igaznak igazsága meg nem menti õt a napon, a melyen vétkezendik, és a hitetlen hitetlensége által el nem esik a napon, melyen megtérend hitetlenségébõl, és az igaz nem élhet az õ igazsága által a napon, melyen vétkezendik. Mikor ezt mondom az igazról: Élvén éljen; és õ bízván igazságában, gonoszságot cselekszik: semmi igazsága emlékezetbe nem jõ, és gonoszsága miatt, melyet cselekedett, meghal. S ha mondom a hitetlennek: halállal halsz meg; és õ megtér bûnébõl s törvény szerint s igazságot cselekszik; Zálogot visszaad a hitetlen, rablottat megtérít, az életnek parancsolatiban jár, többé nem cselekedvén gonoszságot: élvén él, és meg nem hal. Semmi õ vétke, melylyel vétkezett, emlékezetbe nem jön néki; törvény szerint és igazságot cselekedett, élvén él. És ezt mondják néped fiai: Nem igazságos az Úrnak útja; holott az õ útjok nem igazságos. Mikor az igaz elfordul az õ igazságától s gonoszságot cselekszik, meghal a miatt. És mikor a hitetlen elfordul az õ hitetlenségétõl és törvény szerint s igazságot cselekszik, él a miatt." (Ez 33,19)

Egyszer az alabbi kerdes merult fel nalunk bibliakorben. Vegyunk egy embert, aki tenyleg mintakeresztyen, tenyleg ugy fenylik, olyan, mint a so meg a vilagossag satobbi. Tegyuk fel, hogy ez az ember egyszer csak meghal. "Semmi gond", Abraham kebelere kerul. De vegyunk egy masik 'scenariot', meg ne haljon meg, hanem teljen tovabb az elete, es jaj! mit latok, ez az ember elhagyta a vilagossagot, es visszament a vilagba. Es tegyuk fel, most hal meg az emberunk. Mi lesz hat vele? Ezekiel szerint bizony a Hadesz kellemetlenebbik felere kerul, ahova a gazdag es Lazar peldazataban a gazadg ember, a kinok koze. De hat lehet ez? Lehet, pl. Peter is szol arrol, hogy vannak, akik ugy jarnak, mint a megfurdetett diszno, amelyik visszamegy a sarba hemperegni. Azt is mondhatnam, hogy az igeretek csak addig tartanak, amig a hit. Ha elmulik a hit, szertefoszlanak az igeretek is. Nehez ezt bevenni, ezert ujra megkerdem, lehet az, hogy (az elozo peldaban) egy ember pl. a 48. szuletesnapjaig a menny varomanyosa, de onnan mar a pokole? Nem, ilyen nincs. Hogy? Par sorral elobb azt mondtam, hogy "de, igen"?! Hoppa! Az valo igaz, hogy letezik az a sajnalatos jelenseg, hogy emberek, akikre peldakent tekintunk (es joggal), egyszercsak leternek a hit utjarol, es vegul megsem udvozulnek. De roluk mondja azt Kalvin, hogy akarmennyire is hithu, buzgo keresztyennek latszottak is, megsem szerettek az Istent azzal a valoban szivbeli bizalommal. Ha ok maguk is hittek udvosseguket, az csak illuzio volt. Elestek, es (ok) nem birtak mar felallni. A sztori masik oldala az, hogy aki akar az elete utolso lehelletevel is, de uranak vallja Jezust, az udvozul. Egeszen addig ugy tunt, el van beszve, de onnan mar ugy, mint akinek biztos az udvossege.

De visszaterve az eredeti peldazathoz, nekem nagyon is ugy tunik, mindenki elott egyertelmu volt, hogy az 1. (aki kesobb megtert) kovette az atya akaratat (a megtero paraznak, csalok, stb.), es akiket az emberek nagyra tartottak (a 2. fiu, akinek csak a szaja jart), azok elott bizony bezarodik a menny ajtaja.

ActionMan
Előzmény: fish12 (82)