manhattani Creative Commons License 2005.07.22 0 0 25

Logó: ott látom a gondot, hogy akkor megszűnne a listában a szöveges topiknév, és ha betennénk mondjuk egy nagy amerikai mozdonyt, aztán aki beleolvasna, látna pályától kezdve mindent, még a végén csalódna :-)) Míg ha amerikai vasutakat olvas, akkor azt kap, amit vár. A  túl zsúfolt logó (mozdony, pálya, állomás, modell, baleset ... :-))   ) meg felismerhetetlen.

 

>Kétvágányú fővonalon, 32,5 t tengelyterhelésnél, irányonként akár napi kb. 500e t elegyterhelés mellett sínszegekkel rögzített faaljakon suhannak a tehervonatok
Igen, ilyet sokat láttam 98-99-ben. De van fejlődés: a Boston-New York-Washington korridor épp akkor épült át az Acela-féle nagyobb sebességű vonatok miatt, és fényképen láttam, hogy a transzkontinentális vágányokon is tették le a  betonaljakat. A csendes-óceáni végen meg már egész jó pályák is voltak.
(A nagy forgalom és a nagy bevétel miatt a hágók pályái mellé gyakran van letéve egy több száz méter hosszú hegesztett sínszál, ha eltörne az egyik sín, így gyorsabb kicserélni.)

Előzmény: epimetheus (23)