manhattani Creative Commons License 2005.07.16 0 0 14

>Pl. alapvető különbség a két gyár mozdonyainál: a forgóvázak, hűtőventillátor házak kialakítása között.
Igen, ami legjobban látszik: a hűtőlevegő beszívónyílásának a formája (nagyobb mozdonyoknál, amelyeknél kiáll a mozdonytestből): MINDEN GE-nél szárny formájú (felső és alsó lapja párhuzamos), és MINDEN EMD-nél háromszög keresztmetszetű.
Ez az EMD-nél igaz a turbó beszívójára is, pl. SD35.

 

Nagyon jó a mozdonyfelismeréshez a Gerald Foster féle (A field guide to) Trains, és van benne még  a kocsikról is. Kimondottan az eltéréseket mutatja (rajzokkal), mert sok társaság farigcsálta a gyári mozdonyait (pl. az EMD gépekbe turból először a UP tett, a gyár húzódozott ettől).

 

Tán még jobb a (The official) Locomotive Rosters & News, James W. Kerr-től. Ha látsz egy mozdonyszámot és társasági logótt, ez a könyv megmondja, hogy hány db. van abban a csoportban, a gyártót, a típust, a teljesítményét, és hogy mikor gyártották.

Előzmény: Dash 9 (13)