Nekem gyerekként ez volt a kedvenc trolim,
Ahogy a legtöbb gyereknek volt/van/lesz :)) Én pl. a 9-139-es "hegyi troliért" rajongtam, de az istenek a csukik voltak (T4-281, T6-281, T6-282 és T7-281).
A MÁV pu. összekötést inkább a plussz vonalszakaszra értettem, hogy azzal lehet-e érdemi előrelépést tenni logikusan a hálózatban, azaz végig a körúton, és ki az állomásra, és mivel érdemes összekötni.
És én erre írtam, hogy nem tartom szükségesnek, az általa "feltárt" terület forgalma elenyésző ahhoz, hogy nulla infrastruktúrából egy vonalat "növesszenek" ki.
Lehet, de akkor is érdekes az, hogy mit lehetne javítani, és építeni. Már csak azért is, mert volt egyszer arról szó, hogy mennyire rentábilis a hálózat mérete. A villamos hálózat jelenleg nem igazán fejleszthető addig, amíg a körtöltést nem fúrjuk át...
Hogyne lenne érdemes agyalni! Őszintén szólva a Körtöltést én nem fúrnám át, hacsak nem gondolkozunk tram-train-ben (ez külföldön elterjedtebb dolog, talán Karlsruhe az egyik példa erre), de ez oly' hatalmas beruházás lenne, hogy kétlem, hogy valaki jelen pillanatban ebben látna fantáziát úgy, hogy mellette az anyagi lehetőségeket (saját erő, EU/állami támogatás, hitel, esetleges megtérülés, stb.) is komolyan figyelembe veszi. Ez nem kishitűség, úgy gondolom, inkább realitások talaján maradás :(
De nem szabad elkeseredni, a Körtöltésen belül is maradépp elég lehetőség a villamos (és troli-) fejlesztésekre. Pl. Harmadik körúton összekötni az 1-es és 4-es vonalat, a 4-esből szárnyvonalat kiágaztatni a Retek u.-Szamos u. útvonalon a tarjáni víztoronyig, nem lehetetlen villamost rakni a Szillérire, esetleg tovább a Budapesti körútra, ezekre mind-mind készültek komolyabb vagy kevésbé komolyabb tervek (esetenként megvalósíthatósági tanulmánnyal, költségkalkulációval). Kérdések viszont:
- mit akarunk elérni, mi a cél ezzel,
- van-e hozzá pénz (infrastruktúra, jármű, stb.),
- van-e szakmai értelme, vagy csak épp jönnek a választások, oszt' villogni akar vele valaki,
És legvégül, de nem utolsósorban: azzal, ha építünk egy villamosvonalat akárhová, a városban tömegközlekedők száma lényegesen nem módosul. Utasok átszoknak egyik járműről a másikra (ha érdemes, gondolok itt pl. komfortra, menetrendre, üzemidőre, stb.), de megéri-e egy ilyen mérvű projektbe belevágni (nem azt mondom, hogy nem, csak nagyon alaposan meg kell gondolni). Ahogy egyik ismerősöm mondaná: térképre szép, színes vonalakat bárki be tud húzni :))