zorki Creative Commons License 2005.06.26 0 0 77

apple 48

Úgy gondolom, hogy mindent meg kell tenni érte, hogy roma pedagógusokat neveljünk. Ehhez kell megtalálni a hathatós lehetőséget.

A gyerekek többsége nem úgy születik, hogy tanulni szeretne, jó esetekben már a családban, vagy csak az iskolában megszerettetik vele, nagy általánosságban csak kötelesség érzetből teszik a gyermekek, már amennyire teszik.:)

A roma gyermek olyan környezetben nő fel, ahol egyikre sem nevelik.

 

Aztán jön az iskola, ahol szintén úgy kezelik, hogy ő a roma, aki nem akar tanulni.

A roma gyermekek -ha ez nem is tudatosul bennük- részben pont azoknak az képzeteknek, elvárásoknak akarnak aztán megfelelni, amit a nem roma környezetük kialakított róluk. Egy rosszul tanuló, de erőszakos roma gyereknek legalább erőszakossága miatt van valami respektjük. (Alpári Gnác pont lentebb adta ennek ékes példáját, bár a rosszakhoz kellett volna írnia, még is a jókhoz írta őket. A dologhoz hozzátartozik, hogy nyilván a tanítónéni is jól tudta, hogy miért kerültek a jók közé.)

Egy rendes roma gyermeket senki nem fog respektálni, sem a sajátjai, sem a többiek. Ha még ráadásul a könyvtárat is bújja, akkor aztán végképpen nem. Szerinted egyébként vannak még gyerekek, akik a könyvtárat bújják?

Ráadásul a roma gyerek sem hülye. Megtanulja, hogy szülei talán az átlagosnál is jobban megvédik őt. Különösen ha romasága miatt éri hátrány. Ezért aztán minden tanári szigor romaellenesség is otthon.

Elsősorban ezért kellenének nekik saját tanárok.

Lehet még sorolni ezeket. De kár indulatoskodni, mert akkor nem jutunk semmire.

Előzmény: apple48 (73)