Motoros1977 Creative Commons License 2005.06.21 0 0 94
Mintha az index tudomanyos rovataban lett volna egy rovid ideig ez a metanolos "akku" de semmi konkret hivatkozas nem volt mellette en meg lusta voltam utana keresni. Kulonben is ez meg csak labor kiserlet szintjen mukodik, szerintem kar konkret parametereket keresgelni. Hidrogen: Legnagyob problema nem a robbanas veszelyes volta, hanem az hogy csak nagyon nagy nyomason lehet tarolni. Masik problema hogy az a franya hidrogen molekula kissebb mint a vas femracsaban a hezag es szepen lassan elszivarog a tartaly falan keresztul, tehat specialis tartaly is kell hozza. A nagy nyomas miatt veszelyes es bonyolult a tarolasa. A pb gaz anyira alacsony nyomason csepfolyosodik, hogy szinte mar folyadekkent lehet kezelni, ami eleg jo erv mellete. Akkumlator: Lehet kapni direkt elektromos jarmuvekhez valo olomsavas akkut, ami ciklus allo, egyebkent regen a Perion is gyartott ilyet targoncakhoz es a Puli-hoz. Sajnos kiszamoltam es ha az akku arat es elhasznalodasat is beleszamoljuk gazautoval meg mindig jobban megeri kozlekedni es az egy kicsit egyszerubb is. Ha jol emlekszem kb 80-200toltes kisutest birhat ki es az energia surusege is pocsek. LiION akkuk parameterei sokkal jobbak azok akar 500-1000toltest is birnak es joval konyebbek azonos energiamenyiseg eseten, de ezeknek az ara is joval magasabb...bar szamitasaim szerint jobban megeri, de megterulni sohasem fog ez sem....bar ha ilyen utemben emelkedik a benzin ara....
Előzmény: kotoc (93)